ازبکستان به 400 پناهجوی افغان اقامت موقت داد

© Sputnik / Павел Лисицын /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный флаг Узбекистана
Государственный флаг Узбекистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در ازبکستان روز جمعه اعلام کرد که بیش از 400 شهروند افغان که به طور موقت در ازبکستان اقامت دارند، در پروژه کاشت سبزه در منطقه سرخندریا در جنوب این جمهوری مشارکت داشتند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرويس مطبوعاتي، نمايندگان وزارت منابع طبيعي ازبکستان و UNDP از منطقه سرخاندريا ديدار کردند تا با نتايج پروژه مشترک جنگل کاري با مشارکت شهروندان ازبکستان و افغانستان آشنا شوند.
در بیانیه آمده است: "هدف این پروژه رفع نیازهای فوری بشردوستانه در منطقه سرخاندریا، هم مرز با افغانستان، از طریق مشارکت دادن پناهندگان افغان در ازبکستان و جمعیت های آسیب پذیر جوامع میزبان در فعالیت های احیای جنگل با استفاده از پول نقد در مقابل کار و سایر مکانیسم های پرداخت است."
اخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
برگشت بیش از هفت صد هزار مهاجر به افغانستان در 9 ماه پسین
به گزارش سرویس مطبوعاتی، 413 مهاجر افغان (113 زن و 300 مرد) و 194 باشنده محلی در این پروژه مشارکت داشتند. 2.5 هزار درخت و 287 هزار بوته ساکسال کاشته شد.
در اوایل ماه آگوست 2021، جنبش طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند، در 15 آگوست، طالبان وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگوست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت نظامیان آمریکایی بود، اتباع کشورهای غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان وزیر امور خارجه بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала