اردوغان شرط پذیرش سویدن در ناتو را اعلام کرد

© AP Photo / Alik KepliczПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на саммите НАТО в Варшаве, Польша
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на саммите НАТО в Варшаве, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه اعلام کرد که ترکیه به عضویت سویدن در ناتو "بله" نخواهد گفت اگر مبارزه با تروریسم در آن کشور صورت نگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت، اگر استکهلم در مبارزه با تروریسم در کنار انقره نباشد، ترکیه نمی تواند به عضویت سویدن در ناتو "بله" بگوید.
اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی با همتای فنلاندی خود گفت: "شما می دانید که تروریسم "خط سرخ" ما می‌باشد. تاکنون شاهد اقدامات منفی علیه ترکیه در مبارزه با تروریسم هستیم. ما حاضریم هر نوع نگرش را بدون توجه به اینکه از کجا آمده بپذیریم. نخست وزیر سویدن ممکن است یک فرد خوب باشد، اما اگر سویدن در مبارزه با تروریسم در کنار ما نباشند، ما نمی توانیم به عضویت این کشور در ناتو "بله" بگوییم."
رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود:"ما رابطه خاصی با سویدن نداریم، اما استکهلم آغوش خود را به روی تروریست ها باز کرده است. در سرک های استکهلم، حزب کارگران کردستان (که در ترکیه تروریست شناخته میشود) و دیگران تظاهرات می کنند. ما فهرستی 120 تن تروریست را به سویدن ارسال کردیم و گفتیم - آنها را به ما تحویل دهید. نخست وزیر سویدن شخص خوبی است اما تروریست ها به ما تحویل داده نشدند."
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на саммите НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
ترکیه روند تصویب عضویت فنلاند در ناتو را آغاز می کند
قابل یادآوری است که فنلاند و سویدن در پس زمینه رویدادهای اوکراین در 18 مه سال گذشته درخواست پیوستن به ناتو را به دبیرکل ناتو تحویل دادند. در ابتدا، انقره از آغاز بررسی این درخواست ها جلوگیری کرد، اما در 29 جون، ترکیه، سویدن و فنلاند یادداشت امنیتی سه جانبه ای را امضا کردند که نگرانی های انقره را در نظر می گیرد. روند تصویب درخواست مشترک فنلاند و سویدن برای پیوستن به ناتو در اوایل سال جاری مجدداً توسط ترکیه به دلیل اعتراضات در استکهلم مسدود شد که روابط با انقره را پیچیده کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала