سرمایه گذاری 80 میلیون دالری طالبان در زمینه استخراج نفت

© Fotolia / Ded PixtoНефтедобывающие вышки
Нефтедобывающие вышки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
عضو شوید
شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که ۲۰ هزار تُن مواد نفتی خام از بلاک قشقری حوزه آمودریا، از طریق داوطلبی به یک شرکت خصوصی سپرده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیوم، می‌افزاید که این شرکت یک تُن مواد نفتی خام را در بدل ۵۴۰ دالر بدست آورده است.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت: "یک شرکت یک تُن را به ارزش ۵۴۰ دالر امریکایی برنده شد و ۲۰۰ هزار دالر را به تضمین گذاشت و اکنون انتقال آن شروع می‌شود. و نفت حوزه نفتی انگوت که هفت هزار تُن به اعلام گذاشته شده بود، بخاطر این‌که نرخ ارزان داده بود، تا هنوز موافقت در این باره صورت نگرفته است."
به گفته آقای دلاور، شرکت ملی نفت چین که پیمان استخراج نفت از حوزه نفتی آمو دریا را در اختیار دارد، در سال جاری ۱۶۲ میلیون دالر را در زمینه استخراج نفت خام سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
شهاب الدین دلاور گفت: "نزدیک به ۸۰ ملیون دالر برای در بخش استخراج نفت از ده چاه جدید سرمایه‌گذاری می‌شود. با عملی شدن این موضوع عواید حکومت را افزایش می‌دهد و مقدار استخراج تیل نیز افزایش خواهد یافت."
با این حال، برخی از کارشناسان مسایل اقتصادی استخراج مواد نفتی و پالایش آن در کشور را جهت توسعه اقتصادی و فراهم شدن زمینه کار به مردم یک گام سودمند می‌دانند.
عبدالنصیر رشتیا، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: "چاه نفتی استخراج می‌شود در داخل خود کشور پروسس و تولید می‌شود بدون شک که می‌تواند در پهلوی این‌که زمینه کار را برای مردم ایجاد بکند سالانه می‌تواند میلیون‌ها دالر واردات مواد نفتی به بیرون از کشور می‌رود جلوگیری کند."
بربنیاد اطلاعات وزارت معادن و پترولیم، حوزه‌ی نفتی آمودریا ظرفیت استخراج مواد نفتی به ارزش میلیارد‌ها دالر را دارد و این وزارت تلاش دارد تا یک پالایشگاه معیاری را در کشور بسازد.
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2023
طالبان اولین مزایده نفت تولید شده در افغانستان را اعلام کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала