آلمان می خواهد تانک های لئوپارد را از سوئیس برای اوکراین خریداری کند

CC BY-SA 4.0 / Rainer Lippert / Leopard 1A5 (cropped photo)Немецкий танк Leopard 1A5
Немецкий танк Leopard 1A5 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
عضو شوید
تاگس-انزیگر مینویسد که شرکت آلمانی، راین متال می خواهد تانک های لئوپارد 1 را از شرکت دولتی صنایع جنگ‌افزاری سوئیسی "رواگ" برای اوکراین خریداری کند.
به گزارش اپوتنیک، روزنامه سوئیسی تاگس-انزیگر (Tages-Anzeiger) گزارش داد که شرکت دفاعی آلمانی "راین متال" قصد دارد تقریباً صد تانک لئوپارد-1 را از شرکت سوئیسی رواگ خریداری کند و آن را به اوکراین ارسال کند.
به گفته وی، شرکت وسایل نظامی رواگ در سال 2016 میلادی 96 دستگاه تانک لئوپارد-1 A5 را در ایتالیا خریداری کرد که قبلاً در حال بهره برداری بودند و در زمان خرید از نظر فنی سالم نبودند.
خاطرنشان می‌شود که این تانک‌ها در ایتالیا تولید شده‌اند، جایی که هنوز هم در آنجا مستقر هستند و رواگ قبلاً می‌خواست تانک‌ها را به‌طور کامل یا قطعات آن‌ها را به فروش برساند. با این حال، اکنون، طبق این نشریه، تانک های قدیمی با توجه به خصومت ها در اوکراین مورد تقاضا قرار گرفته اند.
Председатель ОБСЕ Ивица Дачич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
صربستان ارسال سلاح به اوکراین را تکذیب کرد
سخنگوی شرکت رواگ تایید کرد که شرکت راین متال برای خرید تانک ها ابراز تمایل کرده است. به گفته وی، این شرکت آلمانی "در زمان قرارداد خرید مشخص کرد که پس از پردازش آنها به اوکراین تحویل میدهد."
قابل یادآوری است که در پایان جنوری، کمیسیون شورای ملی سوئیس طرحی را تصویب کرد که اجازه صادرات مجدد سلاح های ساخت سوئیس به اوکراین را می دهد. بعداً، کمیسیون امنیت شورای کانتون ها (مجلس کوچک) با این ابتکار مخالفت کرد. این اصلاحات هنوز در هر دو مجلس مورد بحث قرار نگرفته است و دولت این کشور نیز باید موضع خود را اعلام کند.
وزارت دفاع آلمان روز جمعه تایید کرد که درخواستی برای خرید تانک لئوپارد 2 به سوئیس ارسال شده است.در همان زمان، این وزارتخانه خاطرنشان کرد که این تجهیزات برای اوکراین در نظر گرفته نخواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала