دستگیری پنج تن از نزدیکان طاهر زهیر از سوی استخبارات گروه طالبان

© Sputnik / ZSطاهر زهیر
طاهر زهیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
عضو شوید
استخبارات گروه طالبان پنج تن از نزدیکان والی پیشین بامیان را دستگیر و به ولایت سمنگان بردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع معتبر محلی در ولایت سمنگان می‌گویند، که نیروهای استخبارات گروه طالبان پنج تن از نزدیکان محمد‌طاهر زهیر، والی پیشین بامیان را از روستای "کوته" ولسوالی دره‌صوف بالای این ولایت دستگیر کرده‌اند.
دست‌کم دو منبع معتبر که خواستند از آن‌ها نام برده نشود، روز سه‌شنبه، ۹ حوت گفتند، که به تاریخ ۲۹ دلو سال روان، نیروهای استخبارات طالبان حوالی ساعت ۳:۰۰ تا ۴:۰۰ شب از ولایت سمنگان به روستای کوته هجوم برده و اطراف این روستا را محاصره کردند که در نتیجه پنج تن شامل سه برادر، خواهرزاده و خسربره محمد‌طاهر زهیر را دستگیر کرده و با خود برده‌اند.
محمدطاهر زهیر به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت اطلاعات و فرهنگ تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2022
دفع یورش جنگجویان گروه طالبان از سوی نیروهای طاهر زهیر در بامیان
یکی از منابع افزود: "نیروهای طالبان نزدیکان آقای زهیر را هنگام بازداشت لت‌وکوب کرده و با خود بردند. اکنون این افراد در ریاست استخبارات طالبان در ولایت سمنگان زندانی‌اند و زیر شکنجه قرار دارند".
به گفته منبع، علاوه بر این نیروهای طالبان دیگر اهالی این روستا را نیز مورد ضرب‌وشتم و آزارواذیت قرار داده‌اند.
برپایه‌ اطلاعات منابع، طالبان اقارب و هم‌روستایی‌های آقای زهیر را به این دلیل زیر فشار گرفته‌اند که آن‌ها درباره موقعیت زهیر معلومات دهند.
یادآوری می کنیم، که محمدطاهر زهیر از همراهان مولوی مهدی، فرمانده ناراضی هزاره‌تبار طالبان بود که دوشادوش او در کوه‌های بامیان و بلخاب در برابر طالبان می‌جنگید. ظاهراً زهیر پس از مرگ مولوی مهدی نیز از مبارزه در برابر طالبان دست برنداشته است.
پیش از این نیز جنگ‌جویان طالبان نظامیان و بسته‌گان شماری از مقام‌های حکومت پیشین را به بهانه‌های داشتن سلاح و ارتباط با جریان‌های مخالف این گروه، بازداشت و شکنجه کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала