قوای اوکراین به سرحدات ترانس نیستریا اعزام گردید

CC BY 2.0 / Ministry of Defense of Ukraine / Vadim Kovalov / War UkraineУкраинские военные на линии разграничения в Донбассе
Украинские военные на линии разграничения в Донбассе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2023
عضو شوید
روگوف گفت که کیف در حال انتقال قوای مسلح اوکراین به سرحد ترانس نیستریا است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش "ما با روسیه هستیم"، یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپوروژیه، به اسپوتنیک گفت: قوای اوکراینی در حال حرکت به طرف سرحدات ترانس نیستریا هستند.
به گفته وی، برنامه های مقامات کیف یک بار دیگر ثابت می کند که سرحدات عملیات ویژه باید تا اودسا گسترش یابد.
پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که اوکراین در حال تدارک یک تحریک مسلحانه علیه ترانس نیستریا است. به گفته این بخش، کیف قصد دارد برای این کار از قطعات قوای مسلح اوکراین، از جمله ملی گرایان آزوف استفاده کند. اوکراین به بهانه ای برای حمله به این جمهوری به رسمیت شناخته نشده، در حال برنامه ریزی برای "حمله قوای روسیه" از قلمرو ترانس نیستریا است.
Самоходная гаубица 2С19 Мста-С во время учений на полигоне Молькино в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه سه هویتزر نیروهای مسلح اوکراین را در خرسون منهدم کرد
تلاش حمله سربازان آلمان و بریتانیا به ترانس نیستریاوارگونزو: قوای خاص آلمان و بریتانیا از قلمرو مولداویا به منطقه ترانس نیستریا اعزام شدند.
مقامات مولداویا نتوانستند این اطلاعات را تایید کنند. رئیس جمهور سابق کشور، ایگور دودون، به نوبه خود گفت که هرگونه اقدام کیف در قبال جمهوری مولداویا به رسمیت شناخته نشده پریدنستروویا می تواند به عنوان تجاوز به کیشینوف تلقی شود.
ترانس نیستریا که 60 فیصد شهروندان آن را روس ها و اوکراینی ها تشکیل می دهند، حتی قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شوروی به دنبال جدایی از مولداویا بودند، زیرا از ترس این که این جمهوری در موج ناسیونالیزم به رومانیا بپیوندد. در سال 1992، پس از تلاش ناموفق مقامات مولداویا برای حل مشکل با زور، این منطقه عملاً به سرزمینی تبدیل شد که تحت کنترل کیشیناو نبود.
صلح در منطقه درگیری توسط قوای حافظ صلح مشترک، از جمله گروپ ضربتی قوای روسیه، جانشین چهاردهمین اردوی تسلیحات ترکیبی، که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به صلاحیت روسیه منتقل شد، پشتیبانی می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала