رئیس جمهور پوتین: ناتو یک بلوک نظامی است نه سیاسی

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Послание президента РФ Владимира Путина Федеральному собранию
Послание президента РФ Владимира Путина Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2023
عضو شوید
پوتین: روسیه مجبور است به بحث درباره موضوع پتانسیل هسته ای انگلیس و فرانسه بازگردد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه مجبور است به بحث درباره موضوع پتانسیل هسته ای بریتانیا و فرانسه بازگردد، زیرا ناتو نشان داده است که یک بلوک نظامی است و نه سیاسی.
رئیس جمهور پوتین در مصاحبه با پاول زاروبین برای برنامه مسکو، کرملین، پوتین در پاسخ به این سوال که آیا در آینده "شمارش کلاهک های جنگی" بریتانیا و فرانسه ضروری خواهد بود؟ گفت: "خوب، البته. بالاخره یک زمانی ما رفتیم تا آنها را از پرانتز خارج کنیم، با توجه به تنش زدایی و این واقعیت که ناتو خود را تقریباً یک سازمان غیرنظامی اعلام کرد، آنها گفتند که به احتمال زیاد یک سازمان سیاسی است. نه یک بلوک نظامی. خوب، او کجا نظامی نیست؟ ما می بینیم که چه اتفاقی می افتد. بنابراین ما به سادگی مجبوریم از مرکز میدان به بحث این موضوع برگردیم."
پوتین در 21 فبروری در پیامی به مجمع فدرال گفت که روسیه مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک روسیه و آمریکا را تعلیق می کند و تاکید کرد که این کشور از این معاهده خارج نمی شود. وی خاطرنشان کرد که قبل از بازگشت به بحث، "ما باید خودمان بفهمیم که کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا هنوز چه ادعایی دارند و چگونه زرادخانه استراتژیک آنها یعنی پتانسیل حمله ترکیبی (اتحاد آتلانتیک شمالی)"را در نظر خواهیم گرفت.
توافقنامه بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده در مورد اقداماتی برای کاهش بیشتر و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک در 8 آپریل 2010 در پراگ (جمهوری چک) امضا شد. این قرارداد جایگزین معاهده استارت 1991 (START) شد و پس از لازم‌الاجرا شدن، جایگزین معاهده کاهش حملات استراتژیک (SNOR) در سال 2002 شد. در 3 فبروری 2021، مسکو و واشنگتن یادداشت هایی در مورد تکمیل رویه های داخلی لازم برای لازم الاجرا شدن توافقنامه تمدید پنج ساله معاهده مبادله کردند.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2023
پوتین: غرب به دنبال تقسیم روسیه به قطعات کوچک است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала