اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی توافق شده در برابر روسیه را تصویب کرد

© AP Photo / Stephanie LecocqГлава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель
Глава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
عضو شوید
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا تایید کرد، که دهمین بسته تحریمی توافق شده در برابر فدراسیون روسیه شامل 121 نفر و سازمان می شود.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا تأیید کرد، که دهمین بسته تحریمی در برابر روسیه که در آستانه توافق نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا به تصویب رسید، شامل 121 فرد و سازمان خواهد بود.
دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا در پایان عصر 24 فیبروری به دلیل وجود اختلافات فراوان بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به توافق رسید و برای تصویب آن نیاز به چندین جلسه اضافی نمایندگان دائمی شد.
Флаги стран-участников саммита ЕС в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
کشورهای اتحادیه اروپا بر سر بسته دهم تحریم ها در برابر روسیه به توافق رسیدند
پیش از این، کمیسیون اروپا و رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، با اطمینان اعلام کرده بودند، که محدودیت‌های جدید از 24 فیبروری اجرایی می‌شوند، اما حتی توافق بر سر آنها در آن تاریخ دشوار بود.
بورل در توییتر نوشت: بسته دهم تحریم‌ها تصویب شد: "121 فرد و سازمان در محدودیت‌های جدید صادرات و واردات، ممنوعیت رسانه‌های تبلیغاتی روسیه اضافه شدند".
وی افزود، که این فهرست شامل متهمانی است که از نظر اتحادیه اروپا در "اخراج و فرزندخواندگی اجباری حداقل شش هزار کودک اوکراینی" دخیل هستند.
در 15 فیبروری، کمیسیون اروپا پیشنهادات خود را برای بسته جدید تحریم های ضد روسیه ارائه کرد. انتظار می‌رفت این امر بر وسایل الکترونیکی، وسایل نقلیه ویژه، قطعات موتور لاری و هواپیما، کالاهای با کاربرد دوگانه، بخش ساخت‌وساز (از جمله جرثقیل‌ها)، مواد خاکی کمیاب، دوربین‌های تصویربرداری حرارتی، کالاهای با فناوری پیشرفته، از جمله اجزای قابل استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین، موشک و هلیکوپتر تاثیر بگذارد.
افزون بر این، بیش از صد فرد و سازمان از آن میان سیاستمداران، مقامات امنیتی، نمایندگان رسانه‌ها در فهرست تحریم‌های شخصی قرار خواهند گرفت.
یادآوری می کنیم، که اتحادیه اروپا و امریکا در حالی تحریم های جدید بر روسیه کردن که به گفته ای کارشناس این تحریم ها تاثیر برعکس داشته و اقتصاد اروپا را به سوی آشفتگی و فروپاشی می برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала