شورای مقاومت: ایران در زمینه واگذاری سفارت افغانستان به گروه طالبان بازنگری کند

© https://twitter.com واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان
 واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
عضو شوید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، واگذاری سفارت افغانستان در ایران به گروه طالبان را "خلاف عرف دیپلماتیک و در تضاد با منافع ملی افغانستان"‌ خوانده است.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مقاومت ملی افغانستان، پنج‌شنبه‌شب، ۴ دلو، با نشر اعلامیه‌ای، تحویل‌دهی سفارت افغانستان در تهران به نماینده "گروهی که حاکمیت آنان بر افغانستان نامشروع است" را خلاف عرف دیپلماتیک و در تضاد با منافع ملی کشور عنوان کرده است.
در اعلامیه این شورا از دولت ایران خواسته شده که در این زمینه بازنگری کند.
نور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2023
واکنش عطا محمد نور مبنی بر واگذاری سفارت افغانستان به گروه طالبان در تهران: این حق همسایه داری نیست
شورای مقاومت ملی از دیگر کشورهایی که نمایندگی سیاسی افغانستان در آنجا فعال است خواسته که با رعایت اصول دیپلماتیک از صدور اجازه‌نامه برای نمایندگان گروه طالبان ابا ورزند.
این شورا گفته است: "با این رویکرد به مطالبات برحق مردم افغانستان و جریان‌های ملی سیاسی مردم‌سالار احترام گذاشته می‌شود".
شورای مقاومت ملی سپردن دوباره سفارت افغانستان در تهران به ساختار قبلی را برای پیشبرد کار مهاجران افغانستانی به‌گونه مصون و مطمئن، مهم دانسته است.
یادآوری می کنیم، که مقام‌های ایرانی در آغاز هفته گذشته از واگذاری سفارت افغانستان به نماینده طالبان خبر داد و وزارت امور خارجه این کشور واگذاری سفارت به گروه طالبان را تغییرات معمولی عنوان کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала