بریتانیا درخواست پناهندگی 12 هزار شهروند افغانستان را بررسی می‌کند

© AP Photo / Matt Dunhama British flag is blown by the wind near to Big Ben's clock tower in front of the UK Houses of Parliament in central London
a British flag is blown by the wind near to Big Ben's clock tower in front of the UK Houses of Parliament in central London - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
عضو شوید
برسی درخواست های پناهندگی شهروندان افغانستان و چهار کشور دیگر در بریتانیا.
به گزارش اسپوتنیک، حکومت بریتانیا در یک اقدام تازه روند رسیدگی به درخواست پناهندگی ۱۲ هزار تن از شهروندان افغانستان و چهار کشور دیگر را تسریع می‌کند.
وزارت داخلۀ بریتانیا اعلام کرده که روند رسیدگی به درخواست‌های پناهجویان از افغانستان، سوریه، لیبیا، یمن و اریتریا ساده و تسریع خواهد شد.
گفته شده است که بررسی‌های امنیتی و جنایی در بارۀ پناهجویان انجام خواهد شد اما مصاحبۀ حضوری صورت نخواهد گرفت تا پروسۀ رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی کوتاه و تسریع شود.
قابل یادآوری است که پس از سقوط پایتخت افغانستان توسط گروه طالبان دولت بریتانیا برنامه را اعلان کرد که در این برنامه بریتانیا طی سال‌های آینده راه استقرار 20 هزار شهروند افغانستان را هموار خواهد کرد.
قابل ذکر است که در این برنامه دولت بریتانیا زنان و دختران و گروه‌های اقلیت، در اولویت ورود به بریتانیا قرار داشتند. اما این برنامه همچنین به دیگر افرادی که در خطر نقض حقوق بشر یا بدرفتاری از سوی طالبان قرار داشتند نیز، توجه ویژه کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала