اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که زنان افغان را دوبار تنبیه نکند

© AP Photo / Pool / Francois LenoirВерховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
عضو شوید
جوزپ گفت که واضح است که ما نمی‌خواهیم افغانستان را رها کنیم، اما نمی‌خواهیم رنج مردم افغانستان و به‌ ویژه زنان افغان را افزایش دهیم.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپا از توافقات بین وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داد: علیرغم تبعیض جنسی که توسط طالبان انجام شده است، کمک های اجتماعی به افغان ها ادامه خواهد یافت، اما زنان افغان باید به همان اندازه مردان از آن بهره مند شوند.
بنابراین آنها باید با اصول ما و اصولی که هفته گذشته توسط جامعه بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه مورد توافق قرار گرفت، مطابقت داشته باشند.
نورالدین عزیزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
طالبان یک کنسرسیوم سرمایه گذاری با مشارکت روسیه، ایران و پاکستان ایجاد کردند
بر اساس این اصول، حمایت ما ادامه خواهد یافت، زیرا ما نمی خواهیم زنان افغان را دو برابر مجازات کنیم. اما این موضوع باید به دقت نظارت شود و به صورت موردی در طول دوره آزمایشی تصمیم گیری شود.
جوزپ گفت: واضح است که ما نمی‌خواهیم افغانستان را رها کنیم، اما نمی‌خواهیم رنج مردم افغانستان و به‌ویژه زنان افغان را افزایش دهیم، اما نمی‌توانیم در برابر تصمیم‌های طالبان سکوت کنیم.
آنها به طور کامل در قبال نقض حقوق بشر خود پاسخگو هستند. همانطور که گفتم، ما کمک های خود را به گونه ای تنظیم خواهیم کرد که از مجازات دوبار زنان افغان پرهیز کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала