مدیرکل صلیب سرخ: با طالبان در حل مشکلات بشردوستانه در افغانستان همکاری می کنیم

© Sputnik / Maksim Blinovحاجز (نقطة المراقبة) تابع لـ قوات حفظ السلام الروسية في ممر لاتشين، قره باغ 18 نوفمبر 2020
حاجز (نقطة المراقبة) تابع لـ قوات حفظ السلام الروسية في ممر لاتشين، قره باغ 18 نوفمبر 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2023
عضو شوید
رابرت ماردینی، مدیر کل صلیب سرخ بین المللی با موفقیت با جنبش طالبان (که به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) برای حل مشکلات بشردوستانه در افغانستان، جایی که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان هنوز زیر خط فقر زندگی می کنند، همکاری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماردینی در حاشیه سومین مجمع بین المللی بشردوستانه ریاض که در پایتخت عربستان سعودی برگزار می شود، گفت: "همکاری ما طالبان به خوبی در حال پیشرفت است. البته دشواری هایی هم وجود دارد، اما ما در حال حرکت به جلو هستیم و امروز می توانیم کمک های اساسی به (مردم) افغانستان ارائه دهیم. این مهم است."
به گفته رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمانی که او نمایندگی می‌کند سابقه همکاری با طالبان را دارد که به صلیب سرخ اجازه می‌دهد تا عملیات‌های بشردوستانه را در مناطق مختلف افغانستان انجام دهد. "ما از کار شفاخانه ها حمایت می کنیم. از زندانیان بازدید می کنیم. هفت مرکز توانبخشی فیزیکی داریم. ما به پرستاران و پرسنل پزشکی در 44 موسسه پزشکی در افغانستان حقوق می پردازیم. به این ترتیب، ما کمک می کنیم و جان افراد را نجات می دهیم، که توسط ما تسهیل می شود."
ماردینی همچنین گفت که وضعیت بشردوستانه در افغانستان به شدت نگران کننده است و به دلیل موانع متعدد در راه ارائه بسیاری از انواع کمک های نجات دهنده، همچنان رو به وخامت است. وضعیت دشوار اقتصادی در کشور نیز اثر منفی خود را به جا می گذارد، اکثریت مردم افغانستان امروز زیر خط فقر زندگی می کنند.
رئیس این سازمان بشردوستانه در جمع بندی گفت: "وضعیت فوق العاده سخت و پیچیده است."
Последствия землетрясения в провинции Пактика в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2022
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار کمک به مردم افغانستان شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала