گروه طالبان خبرنگاران محلی هلمند را از گرفتن عکس و ویدئو بازداشت

طالبان مرکز رادیو تلویزیون ملی هلمند را تصرف کردند
 طالبان مرکز رادیو تلویزیون ملی هلمند را تصرف کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
عضو شوید
منابع محلی در ولایت هلمند می‌گویند، که والی گروه طالبان در مشورت با رییس امر به معروف و نهی از منکر این گروه در هلمند فیصله کرده است که هیچ خبرنگاری پس از این حق گرفتن تصویر و ویدئو را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، یک منبع معتبر که خواست نامش در خبر ذکر نشود، امروز (سه‌شنبه، ۲ حوت) گفت، که گروه طالبان به همه ای اداره های دولتی در هلمند هشدار داده است که با هیچ خبرنگاری گفت‌وگوی تصویری انجام ندهند و خبرنگاران را نیز نگذارند که گزارش‌های تصویری تهیه کنند.
هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2022
تلاشی خانه به خانه در هلمند/ چهار بانو از سوی جنگجویان گروه طالبان کشته شدند
این منبع همچنین گفت، که این محدودیت تازه به خبرنگاران محلی هلمند ابلاغ شده و از آن‌ها خواسته شده است که هنگام صحبت با مردم عام نیز عکس و ویدئو نگیرند.
منابع مدعی‌اند، که از روز گذشته که این دستور طالبان صادر شده، هیچ خبرنگار محلی از ولایت هلمند نتوانسته است "آزادانه و بدون هراس" گزارش تصویری تهیه کند.
یادآوری می کنیم، که از زمان چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، این گروه محدودیت‌های زیادی را در برابر کار رسانه‌ها و خبرنگاران اعمال کرده است. این گروه زنان خبرنگار را مجبور به پوشیدن ماسک کرده و در بسا موارد از اجرای برنامه‌ی زنده نیز منع کرده است.
محدودیت‌های طالبان در برابر کار رسانه‌ها و خبرنگاران سبب توقف کار رسانه‌ها و فرار خبرنگاران از کشور نیز شده است. براساس آمار آخرین گزارش مرکز خبرنگاران افغانستان، در یک‌ونیم سال گذشته بیشتر از نیمی از حدود ۶۰۰ رسانه تعطیل و صدها خبرنگار کشور را ترک کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала