پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای "هواسونگ-15" از سوی کوریای شمالی

© AP Photo / Ahn Young-joonТрансляция запуска межконтинентальной баллистической ракеты Hwasong-15 в КНДР. Архивное фото
Трансляция запуска межконтинентальной баллистической ракеты Hwasong-15 в КНДР. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2023
عضو شوید
کوریای شمالی از پرتاب یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای "هواسونگ-15" در جریان یک رزمایش "شلیک ناگهانی" با هدف تأمین بازدارندگی هسته ای قدرتمند خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه دولتی کوریای شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد، که نیروهای مسلح این کشور یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای "هواسونگ-15" را با زاویه بالا و در جریان یک رزمایش "شلیک ناگهانی" با هدف تأمین بازدارندگی هسته ای قدرتمند این کشور پرتاب کرده‌اند.
در این بیانیه آمده است: "این رزمایش به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع پیشین زیر دستور آماده‌باش جنگی با قدرت آتش اضطراری که در سحرگاه 18 فیبروری صادر شد، سازماندهی گردید".
Репортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
کوریای شمالی ده موشک به سمت دریای جاپان و دریای زرد شلیک کرد
به نوشته خبرگزاری "یونهاپ"، این موشک که از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ و از سوی یک واحد از دفتر کل موشکی پرتاب شد، مسافت 989 کیلومتر را در ارتفاع 5 هزار 768 کیلومتری پیمود و سپس در دریای شرقی (جاپان) فرود آمد.
سرعت و زمان پرواز هنوز فاش نشده است.
آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده و کوریای جنوبی در حال تجزیه و تحلیل جزئیات این پرتاب هستند. کمیته مشترک این کشورها در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش کوریای جنوبی در "همکاری نزدیک" با ایالات متحده، آمادگی کامل خود را حفظ کرده، نظارت خود را بر کوریای شمالی افزایش داده و قصد دارد دفاع این ائتلاف را برای مقابله با "تحریک های کوریای شمالی" بیشتر تقویت کند.
این دومین پرتاب موشک کوریای شمالی در سال 2023 است. پیش از این، در 1 جنوری، کوریای شمالی یک موشک از یک راکت انداز فوق العاده بزرگ پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پرتاب موشک ممکن است واکنش پیونگ یانگ به مانورهای فرماندهی و ستاد آتی امریکا و کوریای جنوبی در 22 فیبروری برای مدیریت ابزارهای بازدارندگی گسترده و رزمایش های مشترک سپر آزادی از آن میان میدانی و آموزشی باشد که برای مارچ برنامه ریزی شده است. ایالات متحده همچنین نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کوریای شمالی را در 16 فیبروری برگزار کرد.
ظهر شنبه (به وقت محلی) بود که ارتش‌های جاپان و کوریای جنوبی اعلام کردند، که کوریای شمالی یک موشک بالستیک جدید شلیک کرده است.
وزیر دفاع جاپان نیز گفت، که موشک بالستیک قاره‌ پیمایی که کوریای شمالی امروز آزمایش کرد، توانایی پیمودن 14 هزار کیلومتر را دارد و به امریکا می رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала