غواصان امریکایی با تجهیزات خاص در سال 2022 در دانمارک دیده شدند

© Photo / KustbevakningenМесто утечки на газопроводе "Северный поток — 2"
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
غواصان امریکایی با تجهیزات مخصوص اعماق دریا در جریان تمرینات نظامی بالتپاس 2022 در نزدیکی جزیره بورنهولم دانمارک شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش اسپوتنیک، یکی از شرکت کنندگان ارشد این تمرینات نظامی در نامه ای ناشناس که جان دوگان روزنامه نگار آمریکایی دریافت کرده بود، گفت غواصان مریکایی با تجهیزات مختص اعماق دریا در تمرینات نظامی بالتپاس 2022 در نزدیکی جزیره بورنهولم دانمارک شرکت کردند. این روزنامه نگار متن نامه را در اختیار ریا نووستی قرار داد.
پيش از این، روزنامه نگار امريکايی، سیمور هرش برنده جايزه پوليتزر مقاله ای در مورد تحقيقات خود در مورد انفجارهای مربوط به خطوط لوله گاز نورد استریم منتشر کرده بود. او در این مقاله می گوید غواصان امریکایی در جریان رزمایش ناتو بالتاپس در تابستان 2022 مواد منفجره ای را در زیرخطوط لوله نورد استریم نصب کردند که ناوژی ها سه ماه بعد آن را فعال کردند. هرش می گوید که جو بایدن رئیس جمهور امریکا پس از 9 ماه بحث های مخفیانه با تیم امنیت ملی تصمیم به تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم گرفته است. بعدها پنتاگون به ریا نووستی گفت که امریکا دخالتی در انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
Прокладка трубопровода Северный поток - 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
دوما روسیه: خواستار تحقیقات بین المللی در مورد انفجارات خط لوله گاز "نورد استریم" شد
دوگان به ریانووستی تأیید کرد که دلایل زیادی برای اعتماد به یک منبع ناشناس دارد که به او شواهد از جمله عکس‌هایی از تمرین‌ها و اسناد ارائه کرده است، اما از آنها خواسته است که آنها را توزیع نکند تا نتوانند او را شناسایی کنند. نامه در 2 اکتوبر به دوگان ارسال شد. فرستنده در نامه خود گفته است که از یک آدرس ایمیل یکبار مصرف استفاده کرده است. دوگان سعی کرد با نویسنده نامه تماس بگیرد، اما بی فایده بود.
نویسنده نامه ادعا می کند که در ماه جون گذشته در تمرینات بالتاپس شرکت کرده است. به گفته وی، در 15 جون، یک بالگرد گروهی از امریکایی ها را با لباس غیرنظامی به مکان مورد نظر آورد.
در این نامه ذکر شده است: اولین فکر من این بود که آنها شبیه یک گروه تروریستی هستند.
نویسنده توضیح می دهد که مدل مو، بروت و ریش آنها و همچنین عدم وجود علامت نام آنها برای او عجیب به نظر می رسید.
شاهدي مي گويد که MK-29 سربازان امريکايي از مخلوط اکسيژن و هليوم برای داخل شدن در آب هاي عميق استفاده می کنند علاوه بر این، ارتش امریکا تجهیزات بسیار حرفه ای و گران قیمت دیگری نیز داشت که توسط واحدهای دریایی معمولی استفاده نمی شد. اونها جعبه هاي کوچيکي هم آوردند.
Место утечки на газопроводе Северный поток. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
فلایت رادار 24: هواپیماهای امریکایی و آلمانی چند روز قبل از انفجارها بر فراز نورد استریم چرخیدند
خود غواصان ادعا کردند که برای شرکت در تمرینات پاکسازی مین وارد شده اند - آنها باید با یک قایق لاستیکی به منطقه خاصی سفر می کردند ، مین های ضد کشتی را در آنجا پیدا و پاکسازی می کردند ، اما تجهیزات خاصی برای چنین فعالیت هایی نداشتند. علاوه بر این، به گفته شاهد، نظامیان امریکایی پس از گفتگو با معاون دریاسالار امریکا، برای برگزاری تمرینات به منطقه تعیین شده نرفتند و مدت زیادی غیبت کردند.
نویسنده: "آنها قایق را در تنفس مجدد خود رها کردند و بیش از شش ساعت در زیر آب ناپدید شدند. چنین تجهیزات خودگردانی وجود ندارد که به غواص اجازه دهد شش ساعت در زیر آب بماند. با جدیدترین سیستم های نظامی حداکثر سه یا چهار ساعت." نامه نوشته است. به گفته وی، آنها بدون جعبه (پرتله) برگشتند، سپس با هلیکوپتر آنها را بردند.
پیش از این تمرینات، در یک جلسه توجیهی که توسط وزارت امور خارجه امریکا برگزار شد، فرمانده ناوگان ششم، نایب دریاسالار یوجین بلک، در مورد گنجاندن استخراج معادن زیر آب در برنامه تمرینات صحبت کرد. با این حال، به دلیل عدم بازخورد نویسنده نامه، دوگان نتوانست هویت معاون دریاسالار را که توسط منبعی ناشناس در مورد او نوشته شده بود تأیید کند.
Интервью министра иностранный дел Сергея Лаврова генеральному директору медиагруппы Россия сегодня Дмитрию Киселеву (2 февраля 2023). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
لاوروف: غرب در مورد آنچه در نورد استریم اتفاق افتاد به روسیه دروغ می گوید
خاطرنشان می شود که در 26 سپتمبر، یک طیاره نیروی دریایی ناروی یک شناور سونار را پرتاب کرد که با کمک آن مواد منفجره فعال شد.
خطوط لوله گاز نورد استریم یک خط لوله صادراتی از روسیه به اروپا از طریق بحری بالتیک است. به طور مستقیم بزرگترین میادین گاز طبیعی روسیه و مصرف کنندگان اروپایی را با دور زدن کشورهای ترانزیت به هم متصل می کند.
از اواخر آگیست سال گذشته، عرضه گاز از طریق نورد استریم متوقف شده است. 'گازپروم' این را با نقص های شناسایی شده در تنها واحد پمپاژ گاز در ایستگاه کمپرسور" پورتووایا" توضیح داد.
در پایان ماه سپتمبر، انفجارهایی به طور همزمان در خطوط لوله گاز نورد استریم به وقوع پیوست. اپراتور نورد استریم گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است.
ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала