- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزیر دفاع آلمان: بار نخست تنها نیمی از گردان تانک لئوپارد-2 به اوکراین تحویل داده می شود

© AP Photo / Michael SohnТанк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия
Танк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
عضو شوید
وزیر دفاع آلمان گفت: تنها نیمی از گردان/کَندَک لئوپارد - 2 اکنون به کیف تحویل داده خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در حاشیه نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفت: برخلاف وعده‌های نخستین، اتحاد کشورهایی که تانک‌های اوکراینی را تامین می‌کنند، می‌توانند تنها نیمی از گردان لئوپارد - 2 A6 امروزی تر را به نیروهای مسلح اوکراین بفرستند.
وی با اشاره به نخستین تحویل تانک های امروزی تر به اوکراین به خبرنگاران گفت: "نصف گردان (لئوپارد 2) A6 و یک گردان A4 تحویل داده می شود و تا آغاز سال آینده بیش از 120 لئوپارد 1 A5 به این شمار اضافه می شود که از شما می خواهم که آنها را دست کم نگیرید".
برلین اعلام کرد، که قصد دارد یک "اتحاد تانک" ایجاد کند، که می تواند دو گردان از تانک های لئوپارد 2 را به نیروهای مسلح اوکراین بفرستد، که نزدیک به 90 خودروی جنگی در تعبیر نظامی آلمانی و 60 خودرو در اوکراین است. سپس دولت آلمان اعلام کرد، که "گردان" را باید دقیقاً از منظر کشوری که تانک ها در آن تحویل داده می شود فهمید.
Боевой танк Leopard 2 A7 вооруженных сил Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تحویل تانک های لئوپارد از سوی لهستان به اوکراین در ماه مارچ
پیش از این روزنامه آلمانی ولت گزارش داده بود، که هالند و دانمارک به "اتحاد تانک ها" نخواهند پیوست که منجر به کاهش خودروهای رزمی وعده داده شده می شود. پیستوریوس تایید کرد، که هالند به تامین مهمات محدود خواهد شد، در حالی که دانمارک تنها در حال ارزیابی گزینه های مشارکت خود است.
به گفته وی، در نهایت پنج تا شش گردان تحویل داده می شود. هنگامی که یک روزنامه نگار از او پرسید، که بکارگیری از نصف گردان (30 تانک) برای اوکراین در سال روان چیست، وزیر خواست تا مستقیماً با کیف تماس بگیرد.
روز پیش، رئیس این اداره گفت، که وضعیت پیرامون تانک ها "با موفقیت آن چندان مست کننده نیست". امروز وی تصریح کرد، که ارزیابی وی تغییری نکرده است، بنابراین تنها "اکثر" تانک های لئوپارد 2 در بازه زمانی مشخص شده پیشین در پایان ماه مارچ و تا پایان اپریل تحویل داده می شود.
وی ادامه داد: در مورد وضعیت تانک ها، یک چیز روشن است: بسیاری از تانک ها را می توان بلافاصله تحویل و استفاده کرد، جدا از انطباق های کوچک از نظر ارتباطی و موارد دیگر، دیگر تانک ها در وضعیت "خوب" هستند و نیاز به بهبود دارند.
در ماه جنوری، دولت آلمان، پس از فشار متحدان ناتو اعلام کرد، که تانک‌های لئوپارد 2 را به اوکراین منتقل می‌کند و اجازه می‌دهد تانک‌های آلمانی را به سایر کشورهایی که آنها را در اختیار دارند، عرضه کنند. برلین در مرحله اول قصد دارد یک شرکت 14 لئوپارد 2 نوع A6 را از سهام بوندسوهر تهیه کند. لهستان نیز به نوبه خود قول ارسال 14 مخزن از این مدل را داده است و خاطرنشان کرد، که تحویل در ماه مارچ برنامه ریزی شده است. پیش از آن این کشور حدود 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود. ایالات متحده همچنین از فرستادن یک مجموعه گردان - 31 واحد - از تانک های مدرن آبرامز تولید خود خبر داد. در همان زمان، کاخ سفید تصریح کرد که این تحویل ماه ها طول خواهد کشید.
یادآوری می کنیم، که مسکو در بهار گذشته یادداشتی را به کشورهای ناتو به دلیل فرستادن جنگ افزارها به رژیم کیف ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تجهیزات نظامی برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ائتلاف - نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورها مستقیماً در درگیری دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала