امضای توافقنامه ای 18 کشور ناتو برای ساخت یک شبکه ای ماهواره ای اطلاعاتی

© NATO photosШтаб-квартира НАТО в Брюсселе
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
عضو شوید
وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد، که 18 کشور ناتو توافقنامه ای را برای ایجاد یک شبکه ماهواره ای اطلاعاتی مشترک امضا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد، که 18 کشور ناتو توافقنامه ای را برای ساخت یک شبکه ماهواره ای اطلاعاتی مشترک امضا کردند.
این مدرک از سوی بلجیم، بلغارستان، مجارستان، آلمان، یونان، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، لوکزامبورگ، هالند، ناروی، لهستان، پرتگال، رومانیا، ترکیه و فرانسه، سویدن و بریتانیا امضا شده است.
ناتو چگونه گسترش یافت؟ + داده نمایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
اوکراین خطر جدی برای ناتو است
بر پایه این گزارش، نمایندگان 17 کشور ناتو و سویدن روز چهارشنبه در بروکسل توافقنامه ای را برای ایجاد یک شبکه مشترک شناسایی ماهواره ای امضا کردند. همانطور که در بیانیه ای که روز چهارشنبه از سوی وزارت دفاع بریتانیا منتشر شد، این مدرک را افزون بر بریتانیا و سویدن که هنوز به این ائتلاف نپیوسته اند، از سوی بلجیم، بلغارستان، مجارستان، آلمان، یونان، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، لوکزامبورگ، هالند، ناروی، لهستان، پرتگال، رومانیا، ترکیه و فرانسه امضا شده است.
در این مدرک آمده است، که "چارچوبی را توسعه پیدا کند، که قابلیت‌های رصدی مبتنی بر فضا را از طریق همکاری بین‌المللی و اشتراک قابلیت‌های فضایی ملی بهبود بخشد".
یادآوری می کنیم، که پیش از نشست دو روزه وزیران دفاع ناتو که روز چهارشنبه در بروکسل به پایان رسید، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد، که این اتحادیه تصمیمی را برای ایجاد یک شبکه مجازی که داده‌های ماهواره‌های تجاری و دولتی غیرنظامی و نظامی را برای اهداف اطلاعاتی، از آن میان دفاع راهبردی و شناسایی پرتاب موشک را ترکیب می‌کند، تصویب خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала