سازمان ملل: این سازمان مأموریتی برای بررسی وضعیت اضطراری در نورد استریم ندارد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر Города мира. Гаага
Города мира. Гаага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2023
عضو شوید
دفتر دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل هنوز مأموریتی برای بررسی انفجارها در نورد استریم ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست توجیهی با اظهار نظر درباره اطلاعات مربوط به پیش نویس درخواست تجدیدنظر دومای دولتی گفت، که سازمان ملل هنوز مأموریتی برای بررسی انفجارها در خطوط لوله گاز نورد استریم ندارد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
لاوروف: مقام های امریکایی پذیرفته اند که انفجارهای نورد استریم کار آنهاست
کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه پیش‌تر پیش‌نویس درخواستی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد با پیشنهادی برای انجام بررسی بین‌المللی درباره "جنایت‌های امریکا" در خطوط لوله گاز نورد استریم به دومای دولتی ارسال کرده بود.
دوجاریک گفت: "برای اینکه بتوانیم بررسی را انجام دهیم که مأموریتی برای آن نداریم، به دستور خاصی از قانونگذار سازمان ملل نیاز داریم.
سخنگوی دفتر دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که در صورت تایید این داده ها، آیا دولت باید پاسخگوی انفجار خط لوله گاز باشد، گفت: اطلاعات من صفر است، نمی خواهم جلوتر از موتور بدوم و اظهاراتی کنم که از آن اطلاعی ندارم.
دوجاریک در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کسی که این کار را انجام داده است باید پاسخگو باشد یا خیر، گفت: "کسانی که کارهایی انجام می دهند باید پاسخگو باشند. اما همانطور که گفتم، من اطلاعاتی درباره علت و منبع نشت خط لوله گاز در دست ندارم".
وی در عین حال خاطرنشان کرد، که این نشت "پیامدی شدیدی از جمله پیامدهای زیست محیطی" دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала