وزارت خارجه روسیه در واکنش به استقرار راکت در نزدیکی مرزهای روسیه به جاپان هشدار داد

© Sputnik / Evgeny OdinikovBuilding of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow
Building of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه: روسیه فورا به استقرار راکت های مافوق صوت جاپان در نزدیکی مرزهای خود پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، آندره رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با ریانووستی گفت: روسیه در صورت هرگونه تهدیدی که برای خاور دور از جمله راکت های مافوق صوت در جزایر مرزی ظاهر شود، فوراً به جاپان پاسخ خواهد داد.
وی گفت: "ما به نظارت دقیق بر توسعه ساخت و ساز نظامی جاپان ادامه خواهیم داد و در صورت هرگونه تهدید امنیتی احتمالی برای مناطق خاور دور، بلافاصله اقدامات تلافی جویانه مطابق با دکترین دفاعی روسیه انجام خواهیم داد."
این دیپلمات یادآور شد که اخیرا توکیو به شدت نوسازی پتانسیل نظامی خود را افزایش داده و در حال افزایش "فعالیت های خطرناک" در نزدیکی مرزهای روسیه است. به عنوان مثال، جاپان تمرینات گسترده ای را به طور مشترک با ایالات متحده و سایر کشورها انجام می دهد و انواع جدیدی از راکت ها و سایر سلاح ها را آزمایش می کند.
رودنکو گفت: "در این راستا، بارها و بارها از طریق مجاری دیپلماتیک اعتراضات شدیدی به طرف جاپانی صورت گرفت."
وزارت دفاع جاپان قصد دارد دو واحد در نیروهای دفاع از خود زمینی ایجاد کند که راکت‌های بالستیک را با واحد سرخوردن مافوق صوت کنترل می‌کنند. آژانس کیودو تصریح کرد که آنها می خواهند در پادگان های جزیره کیوشو و جزیره هوکایدو مستقر شوند. فرض بر این است که دو بخش تا سال 2026 ایجاد خواهد شد.
پیش از این روزنامه Mainichi گزارش داده بود که دولت جاپان در حال بررسی توسعه راکت های هدایت شونده با برد تا سه هزار کیلومتر و استقرار مرحله ای بعدی آنها در مناطق مختلف این کشور از جمله هوکایدو است.
علاوه بر این، سانکی به نقل از منابع آگاه نوشت که توکیو قصد دارد در صورت آغاز مذاکرات رسمی آمریکا در این زمینه، راکت‌های میان‌برد آمریکایی را در خاک خود مستقر کند. این روزنامه خاطرنشان کرد که ایالات متحده راکت های مافوق صوت LRHW و راکت های کروز تاماهاوک در حال توسعه را به عنوان کاندیدای احتمالی برای استقرار معرفی کردند.
Запуск ракеты Томагавк с американского крейсера USS Cape St. George - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
جاپان در صدد خرید راکت های آمریکایی "تاماهاوک" است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала