مشکلات فرانسه بخاطر مصادره دارایی های تجار روسی

Здание МИД Франции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
عضو شوید
وزارت خارجه فرانسه: مصادره دارایی های تجارت روسیه بدون تصمیم دادگاه غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، آن کلر لژاندر، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت که فرانسه 1.3 میلیارد یورو از حساب های تجار روسی را مسدود کرده است، اما مصادره آنها بدون تصمیم دادگاه غیرممکن است.
لژاندر در شبکه تلویزیونی LCI گفت: "امروز در فرانسه 1.3 میلیارد یورو متعلق به الیگارخ های روسی بلوکه شده است. ما نمی توانیم این وجوه را مصادره کنیم تا زمانی که تصمیم دادگاه مربوطه صادر شود."
وی افزود، بنابراین، در حال حاضر امکان انتقال این وجوه به اوکراین وجود ندارد.
روز جمعه، بلومبرگ گزارش داد که مقامات اتحادیه اروپا داده های موثقی در مورد مسدود شدن 36.4 میلیارد دلار از دارایی های روسیه در اختیار دارند، کل مبلغ آنها در حساب های اتحادیه اروپا 258 میلیارد دلار برآورد شده است.
پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفته بود که اتحادیه اروپا پیشنهاد ایجاد یک ساختار ویژه برای مدیریت وجوه مسدود شده فدراسیون روسیه به منظور ارسال آنها به اوکراین را داده است. بر اساس گزارش کمیسیون اروپا، خسارت اوکراین در جریان این درگیری بالغ بر 600 میلیارد یورو بوده است. این بیانیه نشان می دهد که غرب حدود 300 میلیارد یورو از بانک مرکزی روسیه و 19 میلیارد وجوه خصوصی تجارت روسیه را مسدود کرده است.
آجا لبیب، وزیر امور خارجه بلجیم نیز گزارش داد که کمیسیون اروپا در حال کار بر روی چارچوب قانونی است که اجازه توقیف دارایی های مسدود شده الیگارخی های روسی را می دهد. سویدن رئیس اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیشرفت در استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه در راستای منافع اوکراین را مهم می داند.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، مسدود شدن دارایی های روسیه در اروپا را دزدی خواند و خاطرنشان کرد: این اولین سالی نیست که این پدیده وجود دارد و اتحادیه اروپا نه تنها سرمایه های خصوصی، بلکه دارایی های دولت روسیه را نیز هدف قرار داده است.
France, flag - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2023
وزارت خارجه فرانسه: تأمین تجهیزات جنگی برای کی‌یف، به معنی مداخله در درگیری نیست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала