شرکت راه آهن ازبکستان تا 2 سال دیگر خط آهن را در افغانستان راه اندازی می کند

© Photo / AfghanistanRailwayAuthorityاداره خط آهن افغانستان: هفته گذشته 62108 تن کالا از طریق خطوط آهن انتقال شده است
اداره خط آهن افغانستان: هفته گذشته 62108 تن کالا از طریق خطوط آهن انتقال شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی شرکت راه آهن ازبکستان توافقنامه جدیدی را برای مدیریت راه آهن حیرتان - مزار شریف در افغانستان برای دو سال دیگر امضا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی شرکت راه آهن ازبکستان روز دوشنبه گزارش داد که شرکت راه آهن ازبکستان توافقنامه جدیدی را برای مدیریت راه آهن حیرتان - مزار شریف در افغانستان برای دو سال دیگر امضا کرد.
در تاریخ 1 تا 10 فوریه، راه آهن ازبکستان به دلیل عدم انجام تعهدات طرف افغان در زمینه کارهای فنی، حمل و نقل به افغانستان را متوقف کرد. جمعه گذشته، سرویس مطبوعاتی وزارت حمل و نقل ازبکستان به ریانووستی گفت که از 10 فبروری، حمل و نقل ریلی به افغانستان برقرار شده است.
در کانال تلگرامی شرکت راه آهن آمده است که "در 12 فبروری، یک توافقنامه جدید بین اداره راه آهن افغانستان و سغدیانا ترانس (یکی از شرکت های تابعه راه آهن ازبکستان) در مورد ادامه عملیات راه آهن حیرتان - مزار شریف امضا شد." طبق توافقنامه جدید شرکت سغدیانا ترانس تا دو سال دیگر فعالیت خود را در این بخش ها انجام خواهد داد.
سرویس مطبوعاتی افزود که طرفین توافق کردند که احیای مشترک تحویل کالا به ایستگاه مزارشریف را تسریع کنند و متخصصان محلی اداره راه آهن افغانستان را آموزش دهند.
در نوامبر 2010، راه آهن ازبکستان ساخت خط حیرتون- مزار شریف را در افغانستان به طول 75 کیلومتر و هزینه 129 میلیون دلار به پایان رساند. یک سال بعد، این شرکت شرکت تابعه Sogdiana Trans را برای بهره برداری و نگهداری جاده ساخته شده ایجاد کرد. به گفته این شرکت، در طول ده سال فعالیت سغدیانا ترانس، حدود 28 میلیون تن محموله در مسیر جاده حیرتون - مزار شریف به افغانستان و به صورت ترانزیت به کشورهای دیگر تحویل داده شده است. از آن زمان تاکنون، قرارداد بهره برداری از این خط بارها تمدید شده است.
اداره راه آهن افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
کلوپ ویدیو
از سر گیری ترانسپورت در راه آهن ازبکستان-افغانستان + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала