سفیر روسیه در لندن زمان احتمالی تحویل تانک ها به کی‌یف را اعلام کرد

© AP Photo / Dan Chung/PoolБританский танк "Челленджер 2"
Британский танк Челленджер 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
عضو شوید
کلین سفیر روسیه: بریتانیا می تواند تانک های چلنجر 2 را تا ماه مارچ تا آپریل به کی‌یف تحویل دهد.
به گزارش اسپوتنیک، اندری کلین در مصاحبه با اسپوتنیک، در مورد تحویل تانک ها، گفت که "بسیاری از کارشناسان در این مورد به شیوه های بسیار متنوعی صحبت کردند، من این موضوع را دنبال می کنم."
او توضیح داد: "چلنجر 2 یک ماشین نسبتاً پیچیده و سنگین است. خدمه اوکراینی اکنون در حال آموزش هستند. تا جایی که می توانند بر این ماشین مسلط شوند، دوره آموزشی در بریتانیا انجام می شود."
کلین گفت: "تحویل خود در حال حاضر برنامه ریزی نشده است، این مجموعه ای از اقدامات است که ظاهراً در ماه مارچ تا آپریل انجام خواهد شد."
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
Военнослужащие разгружают боевые танки M1 Abrams в Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
وزارت دفاع بریتانیا موعد تحویل تانک‌های چلنجر 2 به اوکراین را اعلام کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала