- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

توپچی های روس، رادار AN / TPQ امریکایی را در نزدیکی خرسون در هم کوبیدند

© Sputnik / Ramil SitdikovАртиллеристы во время демонстрационной программы Международного военно-технического форума "Армия-2015"
Артиллеристы во время демонстрационной программы Международного военно-технического форума Армия-2015 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
عضو شوید
توپچی های روسی یک رادار AN / TPQ آمریکایی سه نظامی اوکراینی را در نزدیکی خرسون را نابود کردند
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه گفت که توپچی های روسی یک رادار ضد باتری اوکراینی ساخت ایالات متحده را در نزدیکی خرسون شبانه منهدم کردند.
این منبع گفت: "دیروز آتش توپخانه در نزدیکی روستای توکاروفکا یک رادار AN/TPQ 36 و یک واسطه نقلیه نطامی حامل آن را منهدم کرد. سه سرباز کشته شده نیروهای مسلح اوکراین و دو زخمی، تلفات این عملیات بوده است."
همچنین به گفته وی، در حوالی روستای یانتارنویه در نزدیکی خرسون، یک دستگاه هویتزر D-30 با مهمات نیز بر اثر آتش توپخانه منهدم شد.
وی افزود: "تلفات چهار سرباز کشته شده نیروهای مسلح اوکراین، سه زخمی شدند."
مسکو در بهار گذشته یادداشتی را به کشورهای عضو این ائتلاف به دلیل ارسال سلاح به مقامات کی‌یف ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تجهیزات نظامی برای جمهوری همسایه باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
از 24 فبروری، یک عملیات ویژه نظامی در اوکراین در حال انجام است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
Участники авиационной группы высшего пилотажа Русские Витязи (Су-35С) во время летной программы на открытии международного военно-технического форума Армия-2022 в Кубинке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
جنگنده های روسی میگ-29 و سو-25 اوکراینی را سرنگون کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала