کمک تخنیکی امریکا به تاجیکستان برای تأمین امنیت مرزی با افغانستان

© https://twitter.comرزمایش نظامی‌ تاجیکستان در نزدیک مرز شیرخان بندر
رزمایش نظامی‌ تاجیکستان در نزدیک مرز شیرخان بندر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
عضو شوید
تاجیکستان در چارچوب اجرای برنامه اقدام ملی قطعنامه 1540 شورای امنیت، تجهیزات نظامی برای تقویت امنیت مرزی با افغانستان دریافت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری فارس، تاجیکستان در چارچوب اجرای برنامه اقدام ملی قطعنامه شورای امنیت برای تقویت امنیت مرزی با افغانستان تجهیزات نظامی دریافت کرد.
مراسم رسمی تحویل تجهیزات نظامی به کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان برگزار شد.
"الهام میرسعیدزاده" ، مدیر آژانس امنیت کیمیاوی، بیولوژیکی، تشعشعی و هسته‌ای به عنوان هماهنگ کننده ملی، این تجهیزات نظامی را به نمایندگی از سکتور انرژی آمریکا در اختیار کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان قرار داد.
این کمک‌های فنی به عنوان بخشی از پروژه امنیت مرز سبز با هدف تقویت زیرساخت‌های نهادهای اجرای قانونی جمهوری تاجیکستان در امتداد مرز با افغانستان ارائه شده است.
در راستای اجرای این طرح، انتقال لباس‌های ویژه و محافظتی، تجهیزات انجام عملیات در مناطق کوهستانی، لباس‌های ویژه حفاظتی برای مین زدایی، دستگاه‌های دید در شب، دوربین‌های دوچشمی، تک چشمی، ایستگاه‌های رادیویی، خودروهای ویژه نظامی، وسایل نقلیه‌ای که در آنها تجهیزات حساس برای تشخیص انتقال غیرقانونی مواد هسته‌ای و رادیواکتیو به تاجیکستان برنامه ریزی شده است.
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
تاجیکستان شاهد افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر از افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала