طیاره اکتشافی محل انفجار نورد استریم را نظارت کرد

CC BY 2.0 / U.S. Air Force photo/Master Sgt. Scott Wagers / طیاره اکتشافی- استراتژیکی RC-135S قوای هوائی امریکا
طیاره اکتشافی- استراتژیکی RC-135S قوای هوائی امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
عضو شوید
Flightradar24: خبر داده است که طیاره اکتشافی P-8A Poseidon نتایج انفجار نورد استریم را در ماه سپتامبر جمع آروی نمود.
به گزارش اسپوتنیک، عواقب انفجار خط لوله گاز نورد استریم در بجیره بالتیک در اوایل صبح 26 سپتامبر سال گذشته توسط یک طیاره اکتشافی امریکایی P-8A Poseidon ارزیابی شد.
روز چهارشنبه، وب سایت هرش مقاله ای منتشر کرد و در آن مدعی شد که غواصان قوای بحری امریکا در تابستان گذشته مواد منفجره را در زیر خطوط لوله گاز نورد استریم کار گذاشته بودند و سه ماه بعد نارویی ها آنها را فعال کردند.
به گفته زلزله شناسان سویدنی و دانمارکی که اطلاعات آنها یک روز پس از حادثه در 26 سپتامبر 2022 منتشر شد، اولین انفجار در خط لوله گاز زیر آب نورد استریم در نزدیکی جزیره بورنهولم در بحیره بالتیک در ساعت 02:03 به وقت تابستان اروپا رخ داد.
پرواز طیاره اکتشافی روسیه بر فراز پایگاه های استراتژیک امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2019
پرواز طیاره اکتشافی روسیه بر فراز پایگاه های استراتژیک امریکا
آرشیف پرواز حاوی اطلاعات در مورد طیارات ناروی نیست که می تواند شناور را رها کند، زیرا ظاهراً با ترانسپوت خاموش پرواز کرده است. اما این منبع مسیر پرواز P-8A Poseidon را حفظ کرده که دقیقا یک ساعت پس از انفجار به منطقه حادثه رسیده است.
طبق ارزیابی این منبع، طیاره امریکایی از بحر اطلس به پرواز درآمد و پس از عبور از دانمارک، به سمت جزیره بورنهولم پرواز کرده است. سپس بر فراز پولند از طیاره تانکر KS-135R تیل گرفته است.
پس از آن، پوزیدون به بورنهولم بازگشت و در حدود ساعت 04:45 به وقت تابستانی اروپا، دقیقاً در منطقه انفجار یک دور کامل ایجاد و شروع به نشست کرد. افسر استخبارات امریکایی پس از چرخش به سمت راست و دور شدن از صحنه، به تدریج از ارتفاع 7300 متری به ارتفاع 2200 متری فرود آمد و سپس از رادار ناپدید شد و ترانسپوندر را خاموش کرد.
همانطور که کارشناس نظامی، ایگور کوروتچنکو سر منشی مجله دفاع ملی، به اسپوتنیک گفت، طیاره امریکایی در منطقه حمله تروریستی، انتشار جریان گاز از خط لوله تخریب شده را ضبط کرده و منطقه را از نظر حضور یا عدم حضور کشتی ها و تحت البحری ها در آن رصد کرده است که از نظر تیوری می توانست در آنجا بوده و شاهد باشد. چی شد.
Boeing RC-135V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2018
چرا پیلوت طیاره اکتشافی نظامی امریکائی از مانور طیاره روسی ترسید و برگشت؟
با توجه به اینکه مسیر پرواز هواپیمای امریکایی P-8A Poseidon با سوخت گیری بر فراز پولند محاسبه شده و نیاز به همگام سازی تمام این لحظات بود، می توان ادعا کرد که ورود آن در زمان مقرر، بلافاصله پس از حمله تروریستی، حاکی از یک پیش این کارشناس گفت: پرواز برنامه ریزی شده و در نتیجه تایید دیگری بر روایتی است که هرش روزنامه نگار آمریکایی درباره دلایل و شرایط این حمله تروریستی ارائه کرده است.
در پایان ماه سپتامبر، انفجارهایی به طور همزمان در دو جریان نورد به وقوع پیوست. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала