مجلس نمایندگان امریکا: بانوان افغانستان زیر حاکمیت گروه طالبان فراموش نخواهند شد

عضو شوید
رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده و چند نماینده دیگر این کشور در دیدار با سفیر پیشین افغانستان، پشتیبانی خود را از بانوان افغانستان اعلام کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، کوین مک‌کارتی، رییس مجلس نمایندگان امریکا و مایکل مکال، رییس کمیته روابط خارجی این مجلس با رویا رحمانی، سفیر پیشین افغانستان در واشنگتن دیدار کرده‌اند.
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ دلو) در توییتی نوشته است، که این دیدار یادآور این است که زنان و دختران افغانستان زیر حاکمیت طالبان فراموش نخواهند شد.
دبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
گوترش: گروه طالبان باید بازدارندگی های ظالمانه در برابر دختران و بانوان را بر دارد
این در حالی است که طالبان زنان را در افغانستان از ابتدایی‌ترین حقوق‌شان محروم کرده‌اند.
در حال حاضر زنان و دختران در افغانستان، حق آموزش، تحصیل و کار را ندارند.
به‌تازگی بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی به کنگره امریکا به محدودیت‌های طالبان علیه زنان و دختران افغانستان اشاره کرده و گفته است که با فرمان طالبان، زنان به‌طور سیستماتیک از زندگی عمومی حذف می‌شوند. سیگار گفته است که طالبان نیمی از مردم را به حبس خانگی محکوم کرده‌اند.
این مجلس افزوده است، بر این باور است که سوءاستفاده‌ی نهادینه‌شده توسط رژیم طالبان از زنان این پرسش مهم را برای سیاست‌گذاران مطرح می‌کند که آیا ایالات متحده می‌تواند به کمک‌های خود به افغانستان بدون توجه به منافع طالبان یا حمایت از این گروه ادامه دهد یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала