تهدید سفارت های چین، هند و ایران در کابل از سوی داعش

© Photoسفارت ایران در کابل
سفارت ایران در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
گروه تروریستی داعش سفارت های چین، هند و ایران را در افغانستان تهدید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، بلومبرگ به نقل از مقام های سازمان ملل گزارش داد، که داعش سفارت‌های چین، هند و ایران را در افغانستان تهدید کرده است.
به گزارش این رسانه، مقام های سازمان ملل گفته‌اند، که داعش با این تهدید سعی می‌کند گروه طالبان را از کشورهایی که متحد دیپلماتیک طالبان به شمار می‌روند، دور کند.
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
گروه طالبان: کشورهای خارجی در افغانستان از داعش پشتیبانی می کنند
به گزارش بلومبرگ، تهدید داعش در برابر سفارت‌خانه‌ها در کابل بخشی از یافته‌های گزارش سازمان ملل است. قرار است مقام های سازمان ملل گزارش خود را روز پنجشنبه در شورای امنیت سازمان ملل ارایه کند.
در گزارش آمده است، که داعش با چنین تهدیدهایی تلاش می‌کند "روابط بین طالبان و کشورهای مهم منطقه را تضعیف" کند.
سخنگوی طالبان روز یکشنبه تایید کرد، که دیپلماتان عربستان، کابل را ترک کرده‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد گفت، که این دیپلماتان به دلایل فنی، به طور موقت کابل را ترک کرده‌اند و پس از یک هفته دوباره به این شهر برخواهند گشت.
یادآوری می کنیم، که پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان، گروه داعش یورش های گسترده‌ای را در مناطق پرجمعیت افغانستان انجام دادند. در حال حاضر گروه داعش در مقابل حاکمیت طالبان یکی از جدی‌ترین تهدیدای امنیتی به شمار می رود.
داعش مسئولیت حملات مرگبار در برابر سفارت‌های روسیه و پاکستان و همچنین مسئولیت یورش محل اقامت شهروندان چینی را در کابل بر عهده گرفته است.
سفارت هند در کابل به طور کامل فعال نیست، اما سال گذشته یک بخش آن برای هماهنگ کردن کمک‌های بشردوستانه دهلی نو به مردم افغانستان بازگشایی شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تهدید‌های داعش، اقدام های گروه طالبان را در راستای برقراری روابط بین‌المللی و کسب مشروعیت و جلب کمک‌ها را با شکست مواجه می‌کند.
پس از چیرگی گروه طالبان، نزدیک به همه ای سفارت‌های غربی، از آن میان ایالات متحده، به قطر برده شده است.
در گزارش تازه سازمان ملل این نیز آمده است، که شمار جنگجویان داعش در افغانستان به ۶ هزار نفر می‌رسد و این گروه پایگاه‌های مستحکمی در ولایت‌های کنر، ننگرهار و نورستان ساخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала