امرالله صالح دید پاتروشف از اقدامات امریکا را در افغانستان تائید کرد

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
امرالله صالح، معاون رئیس جمهور پیشین افغانستان ارزیابی نیکلای پاتروشف، رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه را از اقدامات ایالات متحده و متحدین‌اش که با خروج نیروهایش از افغانستان، تسلیحات و سلاح های غربی را به جا گذاشتند، کاملاً صحیح خواند.
به گزارش اسپوتنیک، صالح روز چهارشنبه در توییتر خود در این باره نوشت: "نیکولای پاتروشف گفت که تسلیحات و تجهیزات نظامی که از سوی ناتو و ایالات متحده برای طالبان باقی مانده است یا علیه مردم افغانستان استفاده خواهد شد یا به تروریست ها فروخته خواهد شد. این درست است. من نمی توانم قبول نکنم".
Секретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев выступает на оперативном совещании президента РФ с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2022). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
پاتروشف: حجم تسلیحات باقی مانده از کشورهای غربی در افغانستان را می توان ده ها میلیارد دالر تخمین زد
پاتروشف روز چهارشنبه در پنجمین نشست چندجانبه نمایندگان امنیتی که به مسئله افغانستان اختصاص داشت، خاطرنشان کرد که منبع بزرگ بی‌ثباتی ایجاد شده توسط غرب در افغانستان می‌تواند به همه کشورهای منطقه سرایت کند که از جمله موارد دیگر مرتبط است. با تسلیحات "در مقادیر زیادی که توسط ائتلاف غربی" هنگام خروج نیروها از این کشور رها شده است. ما در مورد بیش از هزار عرادّه ماشین زرهی و نفربر زرهی، ده ها طیاره و هلیکوپتر، صدها قبضه توپ، هاوان، راکت های ضد تانک و ضد هوایی و همچنین صدها هزار دستگاه سنگین و سبک صحبت می کنیم.
رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه فهرست کرد تسلیحات سبک به ارزش ده ها میلیارد دالر می تواند برای تشدید جنگ مسلحانه بین گروپ های بین الافغانی استفاده گردد و هم در بازار سیاه از جمله به تروریست ها در کشورهای ثالث فروخته شود.
طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در 15 اگوست، طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала