پوتین به بنت وعده داد که زلنسکی را نابود نمی کند

© AP Photo / Ian LangsdonПрезидент России Владимир Путин и президент Украины Владимир Зеленский. Архивное фото
Президент России Владимир Путин и президент Украины Владимир Зеленский. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2023
عضو شوید
بعد از آن که پوتین به خواست صدراعظم آنوقت اسرائیل وعده داد که زلنسکی را از بین نمی برد، رئیس جمهور بر حال اوکراین عاجل از زیر زمینی برخواست و خود را شیر میدان نمایان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت، صدراعظم پیشین اسرائیل اظهار داشته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، به او اطمینان داد، ولادیمیر زلنسکی را که در آن زمان در پناهگاه محرم پنهان شده بود، نمی کشد.
در مصاحبه ای که بنت در کانال یوتیوب خود منتشر کرد، او گفت که پس از آغاز عملیات خاص روسیه، زلنسکی از او خواست با پوتین تماس بگیرد. بعداً، صدراعظم آنزمان اسرائیل به گفته وی نقش میانجی بین طرفین را بر عهده گرفت.
صدراعظم پیشین اسرائیل گفت: "من به او گفتم: "می‌خواهم شفاف‌سازی کنم، شما به من وعده می‌دهید که زلنسکی را نمی‌کشید؟" پوتین پاسخ داد: "زلنسکی را نابود نمی کنم".
به گفته بنت، وی پس از دیدار با پوتین، با زلنسکی که در آن زمان در پناهگاهی مخفی شده بود تماس گرفت و محتوای گفتگو با رئیس جمهور روسیه را به او داد. زلنسکی پس از اطلاع از وعده پوتین از دفتر بازگشت و فیلمی در آنجا ثبت و نشر کرد.
به گفته بنت، پوتین در یکی از اولین دیدارهای خود ظاهراً آمادگی خود را برای کنار گذاشتن ایده غیر نظامی‌سازی به عنوان اهداف عملیات خاص نظامی اعلام کرده است، در حالی که زلنسکی به نوبه خود به نفع ترک ایده پیوستن اوکراین به ناتو صحبت کرده است. با این همه، به گفته این سیاستمدار اسرائیلی، غرب پس از آن تصمیم گرفت پوتین را در هم بکوبد و مذاکره نکند.
زلنسکی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2022
زلنسکی سندی مبنی بر به رسمیت نشناختن احکام پوتین را صادر کرد
غوث جانباز تحلیلگر سیاسی در این ارتباط گفت: "آشکار است که ولادیمیر زلنسکی بیش از اکتور و کومیک نیست. او خوش دارد که نقش های مختلف را بازی کند. او حتی تصور کرده نمی تواند که وضع کشورش در چه حالت قرار دارد که بائست بیدار شود و با فدراسیون روسیه سازش نماید که هزاران روابط تاریخی ، سیاسی و اجتماعی و غیره را باهم دارند. این اکتور به واقعیت های امروزی پی ببرد و از نابودی دولت و مردم خود جلوگیری نماید".
یحیی چاووش شخصیت سیاسی در افغانستان در این مورد گفت که صدراعظم قبلی اسرائیل با پوتین ارتباط داشته و از روسیه خواست که زلنسکی را ازبین نبرد، پوتین این وعده را داد که روسیه وی را نمی کشد. بعد از آن که ز لنسکی متیقن شد که نابود نمی گردد، برخواست و بازی نقش قهرمان فلم را ادامه داد که تاحال این نقش را بازی میکند. حالا این بدبخت می خواهد تا اخیرین فرد اوکراین بجنگد. در شرایط که تمام زیربنا اوکراین کاملاً تخریب گردیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала