نتانیاهو: با پوتین درباره خاورمیانه سازش پیدا کرده ام

© Sputnik / Michael KlimentyevПрезидент РФ Владимир Путин и премьер-министр Израиля Биньямин Нетаньяху во время встречи в Кремле
Президент РФ Владимир Путин и премьер-министр Израиля Биньямин Нетаньяху во время встречи в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل می گوید، که با رئیس جمهور روسیه بر سر منافع اسرائیل در خاورمیانه سازش پیدا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادعا کرده است، که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر سر منافع در خاورمیانه سازش پیدا کرده است.
به گفته نخست وزیر اسرائیل، ایران خواهان ایجاد ارتش و جا به جایی آن در سوریه در نزدیکی مرز اسرائیل است. افزون بر این، تهران گفته می شود، که با توسعه سلاح های هسته ای به دنبال نابودی دولت یهود و به خطر انداختن باشندگان آن است.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
نخست وزیر پیشین اسرائیل: گفت و گوها میان روسیه و اکراین از سوی غرب قطع شد
او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI گفت: " در آغاز به پوتین گفتم: ببینید، ما یک انتخاب داریم: می‌توانیم به رویارویی برویم یا زبان مشترکی پیدا کنیم. اسرائیل آزادانه عمل می کند. ما در اقدامات شما در سوریه دخالت نمی کنیم و شما ما را به حال خود ما رها می کنید. نتانیاهو به فرانسوی گفت: "ما مصالحه ای پیدا کرده ایم که در خدمت منافع اسرائیل است و بنابراین پوتین فکر می کند که این منافع روسیه را تهدید نمی کند".
همانطور که این سیاستمدار افزود، دو رهبر تصمیم گرفتند "همدیگر را به حال خود رها کنند".
یادآوری می کنیم، که در 1 فیبروری، نتانیاهو خاطرنشان کرد، که اسرائیل خواهان رویارویی نظامی با روسیه نیست.
وی در عین حال اذعان کرد، که دو کشور "پیوندهای دشواری" دارند. به گفته وی، این امر به این دلیل است که در مرز سوریه، هواپیماهای اسرائیلی و روسی "در فاصله کم" از یکدیگر پرواز می کنند. نتانیاهو خاطرنشان کرد، که تل آویو به آزادی عمل در هوا نیاز دارد، اما می تواند به رویارویی با مسکو منجر شود. با این حال، این سیاستمدار تأکید کرد، که او چنین تحولی از رویدادها را نمی خواهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала