بنت: پوتین در آغاز عملیات ویژه قول داد که زلنسکی را از بین نبرد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
عضو شوید
نخست وزیر پیشین اسرائیل گفت: در آغاز عملیات ویژه، رئیس جمهور روسیه قول داد که رئیس جمهور اوکراین را از بین نبرد.
به گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین اسرائیل مدعی شد، که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در آغاز عملیات ویژه در اوکراین به او اطمینان داد، که هیچ برنامه ای برای از بین بردن ولادیمیر زلنسکی، که در آن زمان در یک پناهگاه پنهان شده بود، وجود ندارد.
بنت در مصاحبه ای که در کانال یوتیوب این سیاستمدار منتشر شد، گفت: پس از آغاز عملیات، رئیس جمهور اوکراین از او خواست تا با رهبر روسیه تماس بگیرد. پس از آن، نخست وزیر وقت اسرائیل نقش میانجی بین طرفین را بر عهده گرفت.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
نخست وزیر پیشین اسرائیل: گفت و گوها میان روسیه و اکراین از سوی غرب قطع شد
نخست‌وزیر پیشین اسرائیل گفت: "من به او گفتم: "می‌خواهم شفاف‌سازی کنم، شما به من قول می‌دهید که زلنسکی را نمی‌کشید؟" او پاسخ داد: "زلنسکی را نمی‌کشم".
به گفته بنت، او پس از گفتگو با پوتین، با رهبر اوکراین که در آن زمان در پناهگاهی پنهان شده بود تماس گرفت و محتوای گفتگو با رئیس جمهور روسیه را به او داد. زلنسکی پس از اطلاع از وعده پوتین به دفتر بازگشت و فیلمی در آنجا فیلمبرداری کرد.
به گفته بنت، در یکی از نخستین گفتگوهای آنها، ظاهراً پوتین آمادگی خود را برای کنار گذاشتن غیرنظامی‌سازی و نازی زدایی به عنوان اهداف عملیات ویژه اعلام کرد و زلنسکی نیز به نوبه خود به نفع خودداری اوکراین از پیوستن به ناتو صحبت کرد.
اما به گفته این سیاستمدار اسرائیلی، غرب پس از آن تصمیم گرفت "با پوتین گفت و گو نکند و او را در هم بکوبد".
بنت گفت، که اقدامات خود را با ایالات متحده، آلمان و فرانسه که توافق کردند مذاکرات را خاتمه دهند، هماهنگ کرده است.
یادآوری می کنیم، که از 24 فیبروری، یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال انجام است. ولادیمیر پوتین آن را هدف نهایی از آزادی دونباس و ایجاد شرایطی که امنیت روسیه را تضمین می کند، خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала