ناخشنودی شدید چین از امریکا به خاطر سرنگونی بالون این کشور

عضو شوید
وزارت خارجه چین نسبت به یورش امریکا به بالون این کشور ابراز ناخشنودی و اعتراض شدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای که در ویب‌سایت خود منتشر کرد، نوشت: چین "ناخشنودی شدید" خود را از ایالات متحده درباره نابودی یک بالون غیرنظامی ابراز می‌کند.
این وزارتخانه اعلام کرد: چین نارضایتی و اعتراض شدید خود را نسبت به بکارگیری از زور و یورش امریکا به یک بالون بدون سرنشین غیرنظامی ابراز می کند.
کلوپ ویدیو
بالون چینائی در آسمان امریکا منفجر گردید+ویدئو
به گفته وزارت امور خارجه چین، طرف چینی پس از بررسی، بارها به واشنگتن اطلاع داده است که این بالون "برای استفاده غیرنظامی در نظر گرفته شده و به دلیل فورس ماژور/ناگهانی وارد ایالات متحده شده است که کاملا تصادفی اتفاق افتاده است".
پکن از ایالات متحده خواسته است، تا با آرامش، حرفه ای و خویشتن داری گام هایی برای حل و فصل مناسب این موضوع بردارد. وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: واکنش طرف امریکایی با توسل به زور "بیش از حد است و به شدت ناقض رویه بین المللی است".
دیپلماتان چینی متعهد شدند که به شدت از حقوق و منافع مشروع شرکتی که صاحب این پژوهش ها است نگهبانی کنند و این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که اقدامات لازم بیشتر را انجام دهند.
پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرده بود، که ارتش به نمایندگی از جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، روز شنبه یک بالون متعلق به چین را که در حریم هوایی امریکا آمده بود، سرنگون کرد. به گفته وی، از این دستگاه برای نظارت بر اشیاء راهبردی کار گرفته شده است. ایالات متحده در پایان ماه گذشته متوجه بالون شد و آن را به بایدن گزارش داد، اما به توصیه رئیس پنتاگون، آنها بالون را بر فراز خاک این کشور سرنگون نکردند. این بالون از جزایر آلوتی از خاک کانادا گذشت و به ایالت مونتانا رسید. به دلیل این حادثه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا سفر خود به چین را به تعویق انداخت. پکن گمانه زنی ها و هیاهوهای بی اساس را رد کرد و توضیح داد، که این وضعیت به دلیل فورس ماژور/ناگهانی ایجاد شده است و دستگاه یک بالون هواشناسی است که از مسیر منحرف شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала