شولتس: اوکراین برای پیوستن به ناتو باید به حقوق بشر احترام داشته باشد

© Sputnik / Алексей Агарышев /  مراجعه به بانک تصاویر وزير المالية الألماني أولاف شولتز
وزير المالية الألماني أولاف شولتز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
عضو شوید
نخست وزیر آلمان درباره موضوع عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا فساد و احترام به حقوق بشر را یادآور شد.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتس نخست وزیر آلمان، درباره عضویت احتمالی اوکراین در اتحادیه اروپا گفت: همه کشورهایی که مایل به پیوستن به اتحادیه اروپا هستند، ابتدا باید معیارهای حاکمیت قانون، دموکراسی، احترام به حقوق بشر و مبارزه با فساد را رعایت کنند.
شولتس در مصاحبه ای با Bild am Sonntag در پاسخ به این پرسش که آیا پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا تا پایان سال 2024 مطابق میل کیف واقع بینانه است یا خیر گفت: "این یک پیام نیرومندی بود که تابستان گذشته ما مولداویا و اوکراین را به کشورهای نامزد تبدیل کردیم. هر نامزد برای عضویت در اتحادیه اروپا باید معیارهای لازم را داشته باشد - این درباره حاکمیت قانون، دموکراسی، احترام به حقوق بشر و مبارزه با فساد صدق می کند".
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
ناتو: روسیه می خواهد کنترل اوکراین را بدست بگیرد
در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین به نوعی "پاداش نظامی" داده شده است، نخست وزیر پاسخ داد، که شرایط برای پیوستن به اتحادیه اروپا "برای همه یکسان است".
یادآوری می کنیم، که ولودیمیر زلنسکی در 28 فیبروری سال گذشته درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران در بروکسل در 23 جون اعطای وضعیت نامزدهای پیوستن به اتحادیه به اوکراین و مولداویا را تصویب کردند. برای شروع مذاکرات، کشورها باید تعدادی از شروط از جمله اصلاحات و تقویت مبارزه با فساد را انجام دهند. کسب وضعیت نامزدی تنها آغاز یک سفر نسبتا طولانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا است. ترکیه از سال 1999، مقدونیه شمالی از سال 2005، مونته نگرو از سال 2010 و صربستان از سال 2012 نامزد بوده اند. کرواسی آخرین کشوری بود که در سال 2013 به اتحادیه اروپا پس از روند ده ساله پیوست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала