جان باختن یک نیروی ویژه حکومت پیشین زیر شکنجه گروه طالبان

© Sputnikجوزجان
جوزجان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
عضو شوید
منابع از جان باختن یک عضو نیروهای ویژه ارتش حکومت پیشین زیر شکنجه طالبان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع در شبرغان، مرکز ولایت جوزجان می‌گویند، که جسد سوخته‌ی یک مرد جوان از میان زباله‌ها در این شهر پیدا شده است. درباره‌ی هویت جسد ادعاهای ضدونقیض وجود دارد. طالبان هویت جسد را ناروشن اعلام کرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند، که این جسد از ستار سیرت، عضو پیشین ارتش است.
یکی از باشندگان محل گفته است، که این جسد روز گذشته (شنبه، ۱۵ دلو) از ساحه‌ی سمت پنجم امنیتی شهر شبرغان پیدا شده است.
به‌گفته‌ی او، این جوان در ابتدا شکنجه و به قتل رسیده است و سپس جسدش سوختانده شده است.
خبرگزاری آماج هم نوشته است، که در نوار تصویری که از جسد او منتشر شده دیده می‌شود‌ که از ناحیه کمر دو نصف شده است و جسد برهنه‌اش روی برف انداخته شده است.
بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
کشتن سه نظامی پیشین از سوی جنگجویان گروه طالبان در بغلان و ننگرهار
یک منبع می‌گوید، که طالبان او را به جرم هم‌کاری با "جبهه آزادی افغانستان" به گونه‌ی بی‌رحمانه کُشته‌اند.
پولیس طالبان در جوزجان نیز پیداشدن این جسد را تأیید کرده؛ اما گفته است که هویت فرد مقتول تا اکنون روشن نیست و تحقیقات در این زمینه جریان دارد.
مدیریت مبارزه با جرایم جنایی طالبان در جوزجان همزمان اعلام کرده است که در پیوند به این قتل چهار مظنون را بازداشت کرده است.
برخی منابع در جوزجان گفتند، که مقتول ستار سیرت، عضو ارتش حکومت پیشین است. به‌گفته‌ی منابع، سیرت دو هفته پیش ربوده شده بود و سرانجام جسدش یافت شده است.
در شبکه‌های اجتماعی نیز شماری از کاربران می‌گویند، که طالبان ستار سیرت را بازداشت و در زندان شکنجه کرده و سپس کشته‌اند. رحمت‌الله اندر، سخن‌گوی پیشین شورای امنیت ملی با نشر این ادعا گفته است که طالبان دست سیرت را نیز قطع کرده‌اند.
پیش از این هم بارها نظامیان پیشین به‌گونه‌ی مرموز به قتل رسیده یا بازداشت و برخی از آنان در زندان‌های طالبان شکنجه و حتا جان باخته‌اند. این در حالی است که طالبان عفو عمومی اعلام کرده بودند و گفته بودند که نظامیان پیشین مصون هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала