جلالی: طالبان و داعش یکیست

© Photo / Facebook account of Ali Ahmad Jalali علی احمد جلالی
علی احمد جلالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2023
عضو شوید
داکتر علی احمد جلالی وزیر داخله پیشین افغانستان و استاد پوهنتون دفاعی ایالات متحده امریکا می گوید که هیچ تفاوتی بین طالبان و داعش در عمل آنها وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر جلالی در مصاحبه اخیر خود در پاسخ به این سوال که برخی کشورهای منطقه طالبان را ابزار مناسبی برای سرکوب داعش می دانند، این مطلب را بیان کرد.
وی در پاسخ به این سوال که افراد این طرز فکر باید پاسخ دهند، چه تفاوتی بین اقدامات طالبان و داعش وجود دارد؟
داکتر جلالی افزود که طالبان روز به روز به دلیل اقدامات شان با انزوای بین المللی روبرو هستند.
به گفته وی، حاکمیت این گروه پس از گذشت بیش از یک سال و نیم در گام اول توسط هیچ کشوری در جهان به رسمیت شناخته نشد و کشورها آن را به عنوان یک گروه تروریستی مستقل به رسمیت شناختند.
این وزیر پیشین کشور می افزاید که طالبان موظف به اجرای توافقنامه صلح قطر با جهان و آمریکا هستند و بدون آن تعامل با جامعه جهانی امکان پذیر نخواهد بود.
Боевики ИГ (террористическая организация, запрещена в РФ) и движения Талибан в полицейском отделении в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
آیا داعش شاخه افغانستان محصول جدید پاکستان است؟
وی درعین حال حمایت های بین المللی در آینده از گروه های مبارزه کننده با طالبان را پیش بینی می کند و می گوید که در امریکا و سایر کشورها در این مورد بحث هایی وجود دارد.
داکتر جلالی معتقد است که جامعه جهانی از طالبان در مورد هویت واقعی آنها می پرسد و می خواهد بداند که تصمیمات آنها روش های خشونت آمیز شبه نظامیان قندهار را گروه بندی می کند و آنها نیز همین مسیر را دنبال می کنند و اگر می خواهند با افغان ها و مردم افغانستان تعامل داشته باشند. جامعه بین المللی انجام شود
در عین حال، علی احمد جلالی قیام داخلی علیه طالبان را پیش بینی می کند و می گوید که با گذشت زمان و شدت ظلم طالبان، احتمال خیزش مردمی علیه طالبان و همچنین دیگر رژیم های خودکامه وجود دارد.
طالبان به اظهارات داکتر جلالی واکنشی نشان ندادند، اما در واکنش به محدودیت های ویزا که از سوی ایالات متحده آمریکا بر برخی از رهبران شان اعمال شد، از ایالات متحده آمریکا خواستند تا مشکلات شان را از طریق گفتگو حل کنند.
در سخنان منسوب به ملا هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان بارها تاکید شده است که وی در تعامل با آمریکا و جهان از اصول شریعت عدول نمی کند.
John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2023
سیگار: کمک های نقدی به کابل موجب مشروعیت بخشی به طالبان می شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала