پرواز بالون چینی در آسمان امریکا باعث تعویق سفر بلینکن به چین شد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике
Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
عضو شوید
ABC News: وزیر بلینکن سفر چین را به دلیل وضعیت بالون جاسوسی به تاخیر انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود به چین را در روزهای آینده به دلیل وضعیت بالن جاسوسی به تعویق می اندازد.
پیشتر سخنگوی پنتاگون از مشاهده یک بالون شناسایی بر فراز آمریکا خبر داده بود. ارتش معتقد است که متعلق به چین است، رئیس جمهور جو بایدن از وضعیت مطلع شده است، واشنگتن نیز با پکن تماس گرفته است.
پنتاگون خاطرنشان کرد: آنها به دلیل خطر برای غیرنظامیان جرأت شلیک بالون را نداشتند، جسم موجود در هوا خطرناک نیست. مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، از گمانه زنی درباره موضوع "بالون جاسوسی چین" خواسته است.
پنتاگون چطور پول ها را برای جنگ خرج می کند.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
پنتاگون از یک کاوشگر اکتشافی چینی بر فراز خاک ایالات متحده خبر داد
وزارت امور خارجه چین گفت که این بالون به دلیل وزش باد به طور جدی از مسیر منحرف شده است، پکن از اینکه بر فراز ایالات متحده بوده متاسف است.
این کانال به نقل از یک مقام ناشناس گفت: "بلینکن سفر آتی خود به پکن را که قبلا برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، به تعویق خواهد انداخت.
منبع این کانال تصریح کرد که بلینکن نمی‌خواهد این دیدار را لغو کند تا اوضاع را "تورم" نکند، همچنین نمی‌خواهد موضوع بالون بر مذاکرات آتی مسلط شود.
بلومبرگ قبلاً گزارش داده بود که دولت فقط به دنبال به تعویق انداختن یا لغو دیدار بلینکن است.
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
ترامپ خواستار سقوط "بالون جاسوسی" شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала