جنرال بازنشسته ترک: اوکراین به دلایل تخنیکی امکان استفاده از جنگنده اف 16 را ندارد

© Photo / TURKISH ARMED FORCESИстребитель ВВС Турции F-16C Viper
Истребитель ВВС Турции F-16C Viper - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
عضو شوید
پولیتیکو به نقل از یک منبع ناشناس در پنتاگون گزارش داد که ایالات متحده ممکن است مجوز عرضه جنگنده های F-16 اوکراین به کشورهای دیگر را صادر کند.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو به نقل از یک منبع ناشناس در پنتاگون گزارش داد که ایالات متحده ممکن است مجوز عرضه جنگنده های F-16 اوکراین به کشورهای دیگر را صادر کند. این منبع گفت: "مقامات ممکن است به کشورهای دیگر اجازه دهند F-16 خود را انتقال دهند."
سخنگوی پنتاگون یادآور شد که به دلیل محدودیت های صادراتی، کشورهای عامل نمی توانند به طور مستقل F-16 خود را منتقل کنند. پس از ارسال درخواست های مربوطه در ایالات متحده، آنها بررسی خواهند شد.
پیش از این، پولند و هلند تمایل خود را برای انتقال F-16 هایی که در خدمت دارند به اوکراین ابراز کرده بودند.
سرلشکر بیازیت کاراتاش بازنشسته نیروی هوایی ترکیه که مدت هاست خلبانی اف-16 را برعهده داشته است، به اسپوتنیک درباره امکان انتقال این جنگنده ها، عملیات و نگهداری آنها توسط اوکراین اظهار نظر کرد.
"عملیات و نگهداری هواپیماهای F-16 توسط خلبانان اوکراینی غیرممکن است. اگر این ماشین‌ها به اوکراین منتقل شوند، باید توسط پرسنل یک کشور دیگر هدایت و نگهداری شوند."
کاراتاش گفت که خلبانان اوکراینی حداقل به دو سال آموزش F-16 نیاز دارند تا بتوانند کنترل را در دست بگیرند.
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
پنتاگون از بسته جدید کمک نظامی با ارزش 2.175 میلیارد دالر به اوکراین خبر داد
جنرال بازنشسته با بیان پیشینه سیاسی موضوع انتقال جنگنده به اوکراین تاکید کرد:
ایالات متحده به دنبال به تأخیر انداختن و گسترش منطقه جنگی تا آنجا که ممکن است، البته تحت کنترل خود و در جهتی است که آنها نیاز دارند. آنها می خواهند به فرسودگی منابع روسیه برسند، بنابراین در موضوع ارسال سلاح به اوکراین فعالتر شده اند. اما حتی اگر چندین ده تانک لئوپارد ارسال شود، این نمی تواند مسیر درگیری را به طور اساسی تغییر دهد و پیروزی را برای اوکراین به ارمغان بیاورد.
با توجه به این، می توان به موفقیت های دقیق در جهت خاصی دست یافت، اما در عرض چند روز نیروهای روسی این سلاح را نابود خواهند کرد. حتی اگر هواپیماهای قدیمی شوروی به کیف تحویل داده شوند، این برای تغییر روند جنگ به نفع آنها کافی نخواهد بود. در واقع، نیروی هوایی اوکراین قبلاً منهدم شده است و انتقال ده ها فروند Su-27 به هیچ وجه به اوکراین در تغییر توازن قوا کمک نمی کند. بنابراین، چنین درخواست‌هایی برای کمک از سوی اوکراین به پیشنهاد ایالات متحده برای طولانی کردن درگیری مطرح می‌شود.
Les USA suspendent les vols des chasseurs F-35 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
نیروهای هوایی روسیه چند فروند سو-35-اس جدید را دریافت کردند + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала