نظامیان اوکراینی آموزش دیده در بریتانیا پس از اولین دقایق نبرد تسلیم شدند+ویدیو

© Sputnik / Andrey KotsУкраинские военнопленные на построении
Украинские военнопленные на построении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2023
عضو شوید
جزوتام متشکل از سربازان اوکراینی که در پایگاه آموزشی نظامی ورکوپ بریتانیا آموزش دیده بودند، پس از گذشت 20 دقیقه در میدان جنگ در نزدیکی شهر سویاتوگورسک در جمهوری خلق دونتسک، تسلیم شدند.
به گزارش اسپوتنیک، آرتم کووالنکو، سرباز وظیفه قوای اوکراین و یکی از شرکت کنندگان در این رویدادها این مطلب را اعلام کرده است.
این سرباز اسیر گفت:"ابتدا به شهر لویو رفتیم، روز بعد از مرز عبور کردیم، از پولند به بریتانیا پرواز کردیم و سپس با اتوبوس به پایگاه ورکوپ رسیدیم. در انگلیس دوره جنگجوی جوان را طی کردیم که شامل تیراندازی، آموزش پزشکی، حقوق نظامی و فنون نظامی اولیه از جمله حمله به سنگرها، هجوم به شهرها، ساختمان ها بود".
Cámara de ejecución en EEUU - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2022
اعدام اسیران جنگی توسط نظامیان اوکراینی
کووالنکو تصریح کرد که او با احضاریه از اداره نظام وظیفه به ارتش فراخوانده شد، 22 جون در مرکز آموزشی شماره 199 نیروهای مسلح اوکراینی در شهر ژیتومیر اعزام و یک هفته پس از اقامت در آنجا برای آموزش به انگلستان فرستاده شدکه 21 روز به طول انجامید".
این اسیر اوکراینی افزود: پس از اتمام دوره، اعضای گروه نظامی اوکراین از جمله کووالنکو به شهر ژیتومیر بازگشتند و در آنجا به کندک شماره 25 ارتش اوکراین پیوستند.
کووالنکو در پایان گفت: "پس از آن، برای گشت زنی به روستای زابالوتویه در ولایت والین رفتیمسپس به شهر سویاتوگورسک اعزام شدیم که به مدت چهار روز در یک پایگاه توریستی زندگی کردیم و پس از آن به سمت مواضعی رفتیم که یک ماه قبل از اسارت در آنجا گذرانده بودیم. ما وظیفه داشتیم در انجا دفاع کنیم. ما اول دسامبر اسیر شدیم. درآن روز مواضع ما را مورد حمله قرار دادند و ما پس از بیست دقیقه نبرد تسلیم شدیم".
روزنامه تلگراف پیشتر به نقل از سخنگوی دولت بریتانیا گزارش داده بود که برتیانیا 10000 سرباز اوکراینی را آموزش داده و قصد دارد امسال 40000 نظامی دیگر را آموزش دهد.
روسیه بارها کمک نظامی غرب به کی یف، از جمله تامین تسلیحات و آموزش نظامیان اوکراین را غیرقابل قبول اعلام کرده است. مسکو از جمله خاطرنشان کرد که آموزش پرسنل ارتش اوکراین در خارج ازاین کشور تأیید کننده واقعیت مشارکت مستقیم ایالات متحده و ناتو در درگیری اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала