قطر به رهبری قبلی پول داد که با طالبان نجنگند

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2023
عضو شوید
قطر مبالغ هنگفتی به دولت افغانستان پرداخت تا در برابر طالبان که در 15 اگوست 2021 قدرت را در کابل به دست گرفتند، مقاومت نکند.
به گزارش اسپوتنیک، اسنادی که فیلیپو روسی روزنامه نگار به دست آورده و در شامگاه اول فبروری به طور انحصاری در Tg1 نشان داده شد، پرداخت بیش از 110 میلیون دالر به رئیس جمهور وقت افغانستان، اشرف غنی را اثبات می کند.
اینجا سوال مطرح می گردد که آیا قطر به دولت جمهوری قبلی افغانستان پول پرداخته تا کشور را به طالبان تسلیم کند؟
فیلیپو روسی، خبرنگار کانال ایتالیایی تی جی 1، به تاریخ 07/07/2021 عنوانی سفارت قطر در کابل، نامه های نماینده ویژه رئیس جمهور اشرف غنی و اجمل احمدی رئیس بانک مرکزی افغانستان را منتشر کرد.
او در این نامه تایید می کند که از سوی متلق بن مجید القحطانی، فرستاده ویژه قطر، هدیه ای از سوی امیر تمیم بن حمد آل ثانی برای رئیس جمهور اشرف غنی دریافت کرده است. این هدیه یک چک به مبلغ 110.478 میلیون دالر می باشد.
آرشیف وزارت خارجه قطر گواهی می دهد که در همان روز القحطانی در کابل با غنی دیدار کرد.
روسی بر اساس گفتگو با "منابع موثق" می نویسد که قطر این پول را در ازای تعهد عدم مقاومت در برابر پیشروی طالبان داده است. مقاومت در واقع بسیار کم بود و بسیاری افسران از خرابکاری در کابل شکایت داشتند و ادعا نمودند که به آنها دستور داده شده است که درگیر نشوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала