امریکا محدودیت های ویزا را علیه آنعده سیاستمداران افغان اعمال می نماید که حقوق زنان را نقض می کنند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН
Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه محدودیت‌های ویزا را علیه نمایندگان طالبان (ممنوع در روسیه) مرتبط با سیاست‌های تبعیض آمیز علیه زنان در افغانستان اعمال کرد. بیانیه بلینکن توسط سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه منتشر شد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده افزود: "امروز، من برای اعمال محدودیت‌های روادید اضافی برای برخی از اعضای فعلی یا سابق طالبان، اعضای گروه‌های امنیتی غیردولتی و دیگران که گمان می‌رود مسئول یا در سرکوب زنان و دختران در افغانستان هستند، اقدام می‌کنم.
دختران ننگرهار خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
کلوپ ویدیو
دختران ننگرهار خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه اند+ویدیو
دولت امریکا اقدامات طالبان را به شدت محکوم می کند. در این سند آمده است: "ایالات متحده در کنار مردم افغانستان می ایستد و متعهد به انجام هر کاری برای ترویج و تعمیق احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی همه افغان ها از جمله زنان و دختران است."
طالبان از زمان به قدرت رسیدن در سال 2021، محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند که به نظر آنها مطابق با ارزش‌های اسلامی است. به ویژه، رادیکال ها مجریان زن تلویزیون را ملزم به داشتن حجاب کردند، نمایش فیلم ها و برنامه های نمایشی با حضور بازیگران زن را ممنوع کردند.
دسامبر گذشته، طالبان مکاتب دختران و دانشگاه‌های افغانستان را به حالت تعلیق درآورد، حضور زنان در دانشگاه‌ها از جمله اعضای هیأت علمی را ممنوع کرد و دستور محرومیت زنان از کار در تمام سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی را صادر کرد. این تصامیم موجی از انتقادات را از سوی تعدادی از کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل به همراه داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала