مارتین گریفیتس: کمک های بشر دوستانه و مسائل سیاسی را باهم گره نمی زنیم

© Sputnik / Sergei Pyatakov  /  مراجعه به بانک تصاویر Спецпредставитель генсека ООН по Йемену Мартин Гриффитс в Москве
Спецпредставитель генсека ООН по Йемену Мартин Гриффитс в Москве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عضو شوید
معاون دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت این سازمان کمک‌های بشری به افغانستان را به مسائل سیاسی گره نمی‌زند و باوجود مشکلات به ارائه خدمات در افغانستان ادامه می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری تسنیم، "مارتین گریفیتس" معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در یک نشست خبری درباره سفرش به افغانستان تصریح کرد که کمک‌های بشری به افغانستان نباید به مسائل سیاسی گره زده شود.
گریفیتس با اظهار اینکه پس از دیدارهای هیئت سازمان ملل، طالبان استثناهایی را برای فعالیت و کار زنان در بخش‌های مختلف از جمله درمان و کمک‌های بشردوستانه در نظر گرفت.
Спецпредставитель генсека ООН по Йемену Мартин Гриффитс в Москве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
مارتین گریفیتس: اگر بانوان به کار بر نگردانده نشوند ما قادر به فعالیت نخواهیم بود
معاون دبیرکل سازمان ملل با اظهار اینکه طالبان به آن‌ها گفتند که دستورالعمل‌ها برای بازگشت زنان و دختران به محل کار و تحصیل در حال تدوین است و از آن‌ها خواسته شده تا صبور باشند، اما باید دید این دستورالعمل‌ها مفید هستند یا خیر و اینکه آیا اجرا می‌شوند یا خیر.
وی با تأکید بر اینکه پیش گرفتن سیاست اقدامات تنبیهی سخت علیه طالبان در 30 سال گذشته مؤثر نبوده است، تصریح کرد ملامت و یا تهدید برای مجازات نمی‌تواند مشوق طالبان برای رفتار بهتر باشد.
گریفیتس ادامه داد: رویکرد ما این است که پیامدهای فرمان ممنوعیت و تصمیمات دراین‌باره را به وضوح برای طالبان و مردم افغانستان نشان دهیم. یکی از راه های مؤثر لابی‌کردن با طالبان، مردمی هستند که از این تصمیم‌ها متأثر شده‌اند. وظیفه ما این است که به وضوح پیامدها را شناسایی کنیم، از هر فرصتی که ممکن است برای ما وجود داشته باشد استفاده کنیم تا بتوانیم به طور مؤثر کار کنیم، و به دفاع بین‌المللی برای یک افغانستان منصفانه و عادلانه ادامه دهیم.
امینه محمد در دیدار با متقی: من اینجا آمده ام تا پیام جامعه جهانی را به شما برسانم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
نتیجه سفر چهار روزه هیأت سازمان ملل به افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала