- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

دوگانگی دیدگاه امریکا درباره آزمایشگاه هایش در اوکراین

© Sputnik / Vladimir Pesnyaانتصاب سفیر جدید روسیه در آمریکا
انتصاب سفیر جدید روسیه در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عضو شوید
سفیر روسیه در واشنگتن به دوگانگی دیدگاه ایالات متحده امریکا درباره آزمایشگاهای زیستی این کشور در اوکراین اشاره کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اناتولی انتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفت، در دیدگاه ایالات متحده درباره آزمایشگاه‌های اوکراین دوگانگی هایی وجود دارد، زیرا کارشناسان نظامی در "پیشگیری از همه‌گیری" مشارکت داشتند.
او تاکید کرد: "امریکایی ها با خودشان تناقض دارند. اگر چنین برنامه‌ای ماهیت کاملاً صلح‌آمیز داشت، پس چرا به این سرعت آثار محدود شد؟ چرا کارشناسان نظامی و غیرنظامی به این مسائل رسیدگی می کنند؟ پاسخ واضح است: واشنگتن چیزی برای پنهان کردن داشت و دارد".
Лаборатория для тестирования на коронавирус в Архангельской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2020
ساخت 8 آزمایشگاه آمریکا در اوکراین برای نگهداری ویروس های خطرناک
وی تاکید کرد، که بیانیه کاخ سفید درباره غیرفعال کردن آزمایشگاه ها پیش از آغاز عملیات ویژه در اوکراین گواه بر تمایل واشنگتن برای جلوگیری از افتادن نتایج پژوهش ها به دست ارتش روسیه است.
وزارت دفاع روسیه بارها به نشانه‌هایی از اجرای برنامه‌های دو منظوره توسط ایالات متحده اشاره کرده است. افزون بر این، بحث‌برانگیزترین آزمایش‌ها در بیرون از قلمرو ملی انجام می‌شود. در اینجا تنها یک نمونه وجود دارد، که از سال 2019، واشنگتن اوکراین را به عنوان سایتی برای آزمایش های عفونت HIV استفاده کرده است. آسیب پذیرترین گروه ها جمعیت گروه های هدف با خطر بالای عفونت بودند. رئیس هیئت دیپلماتیک ابراز اطمینان کرد که دیر یا زود ما باید به سوالات مطرح شده از سوی فدراسیون روسیه پاسخ دهیم. وی در پایان گفت: مهم است که به خاطر داشته باشید: دروغ تاریخ انقضا دارد.
پیش از این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده، همکاری ایالات متحده با کیف را در چندین "مطالعه" در زمینه "پیشگیری از همه گیری" تایید کرد. به گفته وی، سپس این فعالیت متوقف شد، در حالی که سلاح های زیستی در چنین آزمایشگاه هایی ساخته نشد.
پیش از این، جنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای پدافند تشعشعی، کیمیایی و زیستی گفت، که ایالات متحده در حال انتقال کار آزمایشگاه های زیستی از اوکراین به لهستان و کشورهای بالتیک است. در جریان این عملیات ویژه، ارتش روسیه بیش از 20000 سند را کشف کرد که تاکید پنتاگون بر ایجاد اجزای سلاح های زیستی و آزمایش آن ها بر روی جمعیت اوکراین و دیگر کشورها در امتداد مرزهای روسیه بود.
مسکو از 24 فیبروری 2022 عملیات ویژه نظامی را در اوکراین انجام می دهد. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала