بهرامی: همه کشورها باید نگران باشند تا زمانی که گروه های افراطی در افغانستان در امن باشند

© @https://twitter.com ، محمد‌رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان
، محمد‌رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عضو شوید
سفیر پیشین ایران در افغانستان در واکنش به یورش انتحاری روز گذشته در شهر پشاور پاکستان گفته است، تا زمانی که گروه‌های افراطی در افغانستان احساس امنیت کنند، همه کشورها باید نگران باشند.
به گزارش اسپوتنیک، محمدرضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان، سه‌شنبه‌شب ۱۱ دلو در تویترش در واکنش به انفجار دیروز در پاکستان نوشت: "تا زمانی که گروه‌های افراطی غیربومی در افغانستان زیر نظارت طالبان احساس امنیت و آزادی عمل داشته باشند، نه‌تنها پاکستان، بلکه دیگر کشورها هم باید نگران باشند".
، محمد‌رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
بهرامی: نویسندگان توافقات دوحه شرایط فعلی افغانستان را رقم زدند
به باور او، این‌که کدام جریان افراطی اعم از تحریک طالبان پاکستانی و یا دیگر گروه‌ها عامل این حمله بوده‌اند، نکته کلیدی نیست.
روز گذشته دراثر یورش انتحاری در یک مسجد هنگام ادای نماز ظهر در شهر پیشاور پاکستان، بیش از ۲۰۰ تن کشته و زخمی شدند.
دولت پاکستان امروز (سه‌شنبه) را عزای عمومی اعلام کرده است.
در همین حال، کارشناسان می گویند، که گروه طالبان زمینه گسترش تروریستان در منطقه را فراهم کرده و به زودی کشورهای همسایه نتیجه آن را احساس می کنند، که می توان در حال حاضر دو یورش تروریستی در ایران و چند یورش تروریستی در پاکستان انجام شده است.
یادآوری می کنیم، که با چیره شدن گروه طالبان در یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا، افغانستان اکنون جای امنی برای گروه های تروریستی شده و کشورهای همسایه افغانستان از ترس تبدیل شدن افغانستان به مرکز صدور تروریست با بسیار احتیاط با حکومت موقت گروه طالبان پیوندهای خود را برقرار می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала