روسیه به سفیر لتونیا: در جریان دو هفته روسیه را ترک کن

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Акция в поддержку шеф-редактора Sputnik Литва Марата Касема
Акция в поддержку шеф-редактора Sputnik Литва Марата Касема - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
عضو شوید
مسکو به سفیر لتونیا دو هفته زمان داد تا روسیه را ترک کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که مسکو به ریگا در پیوند با کاهش سطح پیوندهای روسیه و لتونیا اعتراض کرده و به ماریس ریکستینس سفیر لتونیا دستور داده است، تا در جریان دو هفته روسیه را ترک کند.
بر پایه این گزارش، در 27 جنوری، وزارت امور خارجه روسیه، کاردار لتونیا را در پیوند با تصمیم ریگا برای کاهش سطح پیوندهای دیپلماتیک روسیه و لتونیا فراخوانده بود.
Шеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
دستگیری سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا از سوی سرویس های امنیتی لتونیا
این وزارت خانه افزوده است: "طرف روسی اعتراض شدید خود را در پیوند به کاهش پیوندها ابراز می دارد و تاکید می کند، که منطق این اقدام با اشاره به نوعی "همبستگی" با دیگر کشورهای بالتیک پذیرفته نیست. "همبستگی" بین آنها تنها در چیز دیگری است - در روس هراسی کامل و تمایل به آغاز گام‌های دشمنانه در برابر روسیه که باعث تشویق امریکا و برخی دیگر از کشورهای غیردوستانه با ما شده است".
وزارت خارجه روسیه اضافه کرده است، که در همان زمان، به سند حمل و نقل نظامی لتونی اعلام شد که از آنجایی که تصمیم اساسی گرفته شده است، لازم نیست تا تاریخ مشخص شده توسط ریگا (24 فیبروری) برای تکمیل مأموریت سفیران منتظر بمانیم. به همین منظور به ریکستینس سفیر لتونیا دستور داده شد تا در جریان دو هفته فدراسیون روسیه را ترک کند.
در عین حال، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، که همه ای مسئولیت وضعیت کنونی بر عهده رهبری دولتی لتونیا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала