غلات اوکراین به کشور های مرفه سرازیر می شود

© Минобороны Турции /  مراجعه به بانک تصاویر Первое судно с зерном покинуло порт Одессы
Первое судно с зерном покинуло порт Одессы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
عضو شوید
الکسی یرخوف سفیر روسیه در ترکیه گفت که کشورهای پردرآمد بیشترین گندم اوکراینی را که از طریق "کریدور غلات" عرضه می شود، دریافت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سفیر در بیانیه‌ای که در وب‌سایت نمایندگی‌های دیپلماتیک منتشر شد، گفت: (3 درصد) از جمله 396 هزار تن و 169 تن (2 درصد) با کشتی‌های اجاره‌شده WFP ارسال شد.
"جغرافیای واقعی دریافت کنندگان غذای اوکراینی به شرح زیر است: کشورهای با درآمد بالا (اتحادیه اروپا، انگلستان و غیره) 8.6 میلیون تن بار (47٪) با درآمدهای بالاتر از میانگین (چین، اردن، مالزی و غیره) دریافت کردند. 6.1 میلیون تن (33%)، درآمد متوسط ​​پایین (بنگلادش، هند، اندونزی، پاکستان و غیره) - 2.9 میلیون تن (16%). اتیوپی، یمن، سودان، افغانستان و همچنین به جیبوتی) در مجموع 551527 تن."
به گفته سفیر، قابل توجه است که سهم کشورهای نیازمند در آمار کلی رو به کاهش است، در 120 روز اول ابتکار عمل تقریباً 4 درصد بود، اکنون 3 درصد است.
یرخوف گفت: "لازم به ذکر است که به همین دلیل بود که اعضای سازمان ملل با عجله طرح دریای سیاه را از بشردوستانه به تجاری طبقه بندی کردند و از انتشار اطلاعات دریافت کنندگان کالا به بهانه اسرار تجاری خودداری کردند".
وی همچنین افزود که روسیه به انباشت مصنوعی کشتی های فله بر در بندر استانبول به دلیل اقدامات تجار اوکراینی توجه دارد.
برداشت حاصلات گندم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
دومای دولتی گفت که ناتو از قرارداد غلات برای "معاملات سیاه" استفاده کرد
در عین حال، بارها به مشکل انباشت مصنوعی کشتی‌های بار خشک در بندر استانبول که توسط بازرگانان اوکراینی ایجاد می‌شود که کشتی‌ها را بدون در نظر گرفتن قوانین و مهلت‌های توافق شده برای ثبت نام و مشارکت در کرایه می‌کنند، جلب شده است. قبل از شرکت در ابتکار، چنین کشتی هایی را نمی توان شرکت کنندگان آن در نظر گرفت و مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مسئولیتی در قبال آنها ندارد. بدیهی است که در کیف آنها با وظایف منحصرا خودخواهانه هدایت می شوند تا "بیشتر و بیشتر" بفروشند. این دیپلمات گفت.
قرارداد غلات که در 22 جولای توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. این قرارداد در 18 نوامبر به پایان رسید، اما به معنای تمدید خودکار به مدت 120 روز در صورت عدم اعتراض طرفین بود. این معامله به خودی خود بخشی جدایی ناپذیر از بسته بسته است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند - مسکو خاطرنشان کرد که این دقیقاً همان چیزی بود که محقق نشد. در عین حال، سازمان ملل تضمین هایی مبنی بر رفع محدودیت ها داشت.
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه: کی یف تضمین کتبی داده است که از کریدور غذایی استفاده نظامی نخواهد کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала