گودال باستانی و نقش مرموز درخت خرما در بیت المقدس پیدا شد

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر Стена плача и мечеть Куббат-Ас-Сахра в Иерусалиме
Стена плача и мечеть Куббат-Ас-Сахра в Иерусалиме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
عضو شوید
در کندنکاری های باستان شناسی که از سوی اداره آثار باستانی در خیابان سلطان سلیمان در بیت المقدس/ اورشلیم انجام شد، قطعاتی از استحکامات باستانی دیوارهای اورشلیم، یک گودال و یک اثر اسرارآمیز دستی حک شده در صخره کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک، باستان شناسان بخش هایی از یک گودال عمیق را کشف کرده اند که برای نگهبانی شهر را احاطه کرده است. ممکن این گودال در قرن دهم میلادی یا حتی پیش از آن کنده شده است. برخلاف قلعه‌های اروپا که چنین گودال هایی با آب پر می‌شد، به دلایل واضح، گودال اورشلیم خشک بود، اما دیوارهای آن به گونه‌ای سازماندهی شده بود که تا حد امکان از ورود دشمنان جلوگیری می‌کرد.
در واقع این گودال کانالی بود که در صخره تراشیده شده بود، حداقل 10 متر عرض و از 2 تا بیش از 7 متر عمق در عمیق ترین نقطه خود داشت و مانند یک حلقه کل شهر قدیمی را احاطه کرده بود. همانطور که باستان شناسان توضیح می دهند، کسانی که می خواستند اورشلیم را در قرون وسطی بگیرند، باید از این گودال عمیق و دو دیوار ضخیم قلعه عبور می کردند، در حالی که مدافعان شهر مایعات و گوگرد قابل اشتعال را از بالا می ریختند.
افزون بر این، استحکامات شهر شامل تونل‌های پنهانی بود که پیش از این از سوی باستان‌شناسان اداره آثار باستانی کشف شده بود. رزمندگان مدافع شهر از این تونل ها بیرون می آمدند و به شدت به دشمن یورش می بردند و در یک چشم به هم زدن دوباره در غارهای زیر شهر ناپدید می شدند.
باستان شناسان همراه با تکه های دیوار و یک گودال، یک اثر اسرارآمیز دستی حکاکی شده بر روی صخره ای در ساحل گودال را کشف کردند. در حال حاضر، پژوهشگران هنوز معنای آن را کشف نکرده اند. پژوهشگران می گویند: "ما نمی دانیم که آیا اثر دست در نتیجه یک کار خرابکاری، یک شوخی، از روی بی حوصلگی حک شده است یا اینکه نماد چیزی است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала