- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پشتیبانی رهبران بریتانیا، امریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا از فرستادن جنگ افزارها به کیف

© Photo / Crown Copyright Танк Challenger 2 Британских Вооруженных сил
Танк Challenger 2 Британских Вооруженных сил - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
عضو شوید
بریتانیا، ایالات متحده امریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا از هماهنگی نزدیک درباره فرستادن جنگ افزارها به اوکراین استقبال کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که روز چهارشنبه از سوی دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا پس از گفت و گوی تیلیفونی وی با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتس نخست وزیر آلمان و جورج ملونی نخست وزیر ایتالیا منتشر شد، آمده است، که رهبران کشورهای بریتانیا، ایالات متحده امریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا از هماهنگی نزدیک درباره فرستادن جنگ افزارها به اوکراین استقبال کردند.
Вид на здание Пентагона в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
پنتاگون: بسته کمکی جدید به اوکراین در مجموع 400 میلیون دالر خواهد بود
در این بیانیه آمده است: "همه رهبران از هماهنگی نزدیک تدارکات نظامی استقبال کردند و اقدامات بین‌المللی مشترک طیف‌های گوناگون در پشتیبانی از اوکراین را بررسی کردند".
نخست وزیر بریتانیا همچنین از رهبران غربی خواست تا "پشتیبانی خود را [از کیف] در هفته ها و ماه های آینده تقویت کنند".
در 14 جنوری، سوناک اعلام کرد، که لندن 14 تانک جنگی اصلی چلنجر 2 ، 200 خودروی زرهی دیگر، مهمات توپخانه اضافی و انواع موشک‌ها را به اوکراین خواهد فرستاد. روز چهارشنبه، دولت آلمان تایید کرد که 14 تانک لئوپارد 2 را از ذخایر نیروهای مسلح آلمان ارسال می کند و مجوز صادرات دوباره به دیگر کشورها را صادر می کند. کمی پس از آن، بایدن اعلام کرد، که ایالات متحده 31 تانک M1 Abrams ("آبرامز") را به اوکراین عرضه خواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала