دبیرکل ناتو: راه صلح در اوکراین از طریق تامین تسلیحات است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
عضو شوید
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو معتقد است که مسیر صلح در اوکراین از طریق تامین تسلیحات به کی یف منتهی می شود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه آلمانی ولت، استولتنبرگ در مصاحبه ای گفت: "هیچ کس نمی داند این جنگ چه زمانی به پایان می رسد. آنچه ما می دانیم این است که اگر فردا صلح می خواهید، امروز باید از اوکراین حمایت کنید. عجیب به نظر می رسد، اما مسیر صلح از طریق تامین تسلیحات منتهی می شود."
وی افزود که منافع امنیتی ناتو در اینجا فراتر از همبستگی با اوکراین است. "زیرا اگر پوتین موفق شود، دیگران درس‌ها را خواهند آموخت. مستبدان این جهان به دقت تماشا می‌کنند که چگونه به این تهاجم پاسخ خواهیم داد. ما همچنین قبلاً آموخته‌ایم که روسیه از منابع انرژی به عنوان یک سلاح استفاده کرده است. چین نیز از اقتصاد خود استفاده می‌کند. ما باید درک کنیم که تصمیمات اقتصادی می تواند پیامدهایی برای سیاست امنیتی داشته باشد. آنها همیشه می گویند که جنگ موضوعی بسیار جدی است که نمی توان آن را به صلاحدید جنرال ها واگذار کرد."
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
ناتو: ذخیره های جنگ افزارها به پایان رسیده است
روسیه در 24 فبروری 2022 عملیات ویژه نظامی را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن اوکراین، محاکمه همه جنایتکاران جنگی مسئول "جنایات خونین علیه غیرنظامیان" برنامه ریزی شده است و هدف نهایی "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت کشور را تضمین کند."
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب تأثیر منفی خواهد داشت.
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
پسکوف: اظهارات استولتنبرگ تأیید می کند که ائتلاف در کنار اوکراین می جنگد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала