- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

جانسون: اوکراین باید به ناتو بپیوندد

© AP Photo / Andrew KravchenkoПрезидент Украины Владимир Зеленский и премьер-министр Великобритании Борис Джонсон во время визита последнего в Киев, Украина
Президент Украины Владимир Зеленский и премьер-министр Великобритании Борис Джонсон во время визита последнего в Киев, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
عضو شوید
نخست وزیر پیشین بریتانیا دیدگاهش را درباره عضویت اوکراین در ناتو تغییر داد و خواستار پذیرش این کشور در ناتو شد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا بر این باور است، که اوکراین باید به ناتو بپیوندد، اگرچه زمانی که رئیس دولت بریتانیا بود، گفته بود، که پیوستن اوکراین در ناتو قابل پیش بینی نیست و حتی نزدیک به ممکن بودن هم نیست.
جانسون در مقاله اش برای میل نوشت، که این یک آشفتگی در اوکراین است، که نتیجه ناکامی چندین ساله ما در عمل به وعده و پذیرش اوکراینی‌ها در پناه پناهگاه دفاعی ناتو چیست؟
Мэр Лондона Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
بوریس جانسون: آلمان شکست اوکراین را بهترین نتیجه می داند
وی افزود، که "به خاطر روشنگری، ثبات و آشتی بلندمدت، اکنون روشن است، که اوکراین باید به آن بپیوندد".
در همان زمان، کمتر از یک سال پیش، او همچنین اظهار داشته بود، که ورود اوکراین به ناتو در آینده نزدیک هرگز حتی "نزدیک ممکن" نیست و "همه آن را می دانستند".
در پایان ماه سپتامبر، ولودیمیر زلنسکی گفت، که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. بعدها جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی خاطرنشان کرد، که انجام چنین رویه ای اکنون نابهنگام است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در اظهار نظر زلنسکی، موضع بدون تغییر بلوک در مورد حق هر کشور برای تعیین مسیر خود و سیاست "درهای باز" را تصدیق کرد، اما تاکید کرد، که ائتلاف تلاش های خود را برای کمک به کی یف در دفاع از خود متمرکز خواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت، کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کیف به سمت اتحاد بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала