مخالفت لوپن با ارسال تانک های سنگین به اوکراین

© SostenitoriМарин Ле Пен
Марин Ле Пен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
عضو شوید
رهبر "انجمن ملی" لوپن با عرضه تانک های سنگین به اوکراین مخالفت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مارین لوپن، رهبر فراکسیون حزب راستگرای رالی ملی در پارلمان فرانسه گفت که مخالف عرضه تانک های سنگین به اوکراین است.
لوپن در مصاحبه با BFMTV درباره این سوال که آیا تانک های سنگین اوکراین را تامین می کند یا خیر گفت: "نه، فکر نمی‌کنم، من در مورد آن صحبت کرده‌باشم. فکر می‌کنم این می‌تواند درگیری را تشدید کند. آیا ما با تهیه سلاح‌های سنگین که خطر بزرگی است، درگیری را بین‌المللی نمی‌کنیم؟ آیا این کار مارا از راه حل صلح آمیز با مذاکره دور نمی کند؟
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه گفت که هیچ گزینه‌ای را در زمینه ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین از جمله تانک‌های لکلرک رد نمی‌کند.
پیشتر وزارت دفاع فرانسه گزارش داده بود که پاریس ظرف دو ماه خودروهای زرهی یا تانک های چرخدار AMX-10RC را به اوکراین منتقل خواهد کرد.
مکرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
مکرون وعده خود را شکست، از خطوط سرخ عبور کرد و تصمیم ارسال ماشین های محاربوی به کیف را گرفت.
پاریس اخیراً شش فروند هویتزر 155 میلی‌متری TRF1 و دو سامانه دفاع هوایی کروتال را به اوکراین فرستاد. همچنین گزارش شده است که اوکراین پیش از این 18 دستگاه توپخانه CAESAR از فرانسه دریافت کرده است. مکرون گزارش داد که فرانسه به همراه دانمارک در حال کار بر روی تامین شش هویتزر CAESAR دیگر به اوکراین هستند. رسانه های فرانسوی گزارش دادند که سامانه های راکتی ضد زره قابل حمل میسترال و میلان، حدود 60 نفربر زرهی و مین های ضد تانک HDP-2A2 به اوکراین ارسال شده است. فرانسه علاوه بر تسلیحات، یونیفرم، سوخت، گلوله و کارتریج، کیت کمک های اولیه و جیره خشک، تشعشعات، حفاظت شیمیایی و بیولوجیکی را به اوکراین ارائه کرد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Министр обороны Германии Урсула фон дер Ляйен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
رئیس کمیسیون اروپا: اوکراین باید از هر نوع سلاح برخوردار شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала